מכתב חסר תקדים: כל ח”כי יהדות התורה מתנערים ממאיר פרוש

סגן שר החינוך שיגר בשבוע שעבר מכתב לראש צוות המו"מ של הליכוד, השר יריב לוין, ודרש לכלול את פסקת ההתגברות בהסכמים הקואליציוניים, לטובת חוק הגיוס • אלא שחבריו לסיעה גילו הפניה - והתנערו: "מכתבו נשלח ללא התייעצות עימנו ושלא על דעתנו, ואנו מסתייגים מאופי המכתב"
אריה ריבקינד
ג' אייר התש"פ / 27.04.2020 00:42

עימות פנימי חריף ביהדות התורה: סגן שר החינוך, ח”כ מאיר פרוש, שיגר בשבוע שעבר מכתב לשר התיירות יריב לוין, ראש צוות המו”מ של הליכוד, בו דרש ממנו להכליל את חקיקת פסקת ההתגברות בהסכמים הקואליציוניים, כדי שזו תוביל לאישור סופי של חוק הגיוס המוצע.

הפנייה בוצעה, ככל הנראה, משום שהיועץ המשפטי לממשלה חיווה דעתו כי חוק הגיוס עליו הוסכם בהסכם בין הליכוד לכחול לבן אינו חוקתי – וייפסל בבג”ץ.

השר לוין השיב לפרוש – ששיגר את מכתבו מבלי ליידע את חבריו, כי הושגה הסכמה לאישרור מתווה חוק הגיוס של השר לשעבר אריאל אטיאס, אותו דרשו הסיעות החרדיות לאשר – כאשר למתווה ניתן גיבוי של שני הרמטכ”לים מכחול לבן.

בשלב כלשהו הועבר דבר חילופי המכתבים בין השר לח”כ החרדי אל ראשי יהדות התורה, שמיהרו ללכד את יתר חברי הסיעה סביב התנערות ממכתבו של פרוש.

בצעד יוצא דופן, שיגרו היום חברי הכנסת של הסיעה מכתב לשר לוין – בו נאמר: “מכתבו של חבר הכנסת הרב מאיר פרוש מתאריך כ”ט ניסן שהופנה אל כבודו, נשלח ללא התייעצות עימנו ושלא על דעתנו, ואנו מסתייגים מאופי המכתב”.

הם הוסיפו: “מיותר לומר זאת אך יודגש: בכל מקרה, כל ההסכם וכל סעיף בו, יובא לאישורם של מועצות גדולי התורה שליט”א”.

שמו של מאיר פרוש, מיותר לומר, לא הופיע לצד שמות חבריו לסיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה שלא תהיה פסקת התגברות?
    27/04/2020 03:03
    דבורה
  1. כדי ששוב בגץ יפסול אותו?