“אם בעלי היה נדבק – זה היה הסוף שלו וזה היה קורה בגללי”

המשפחות שחגגו ליל הסדר: "שבוע קודם הרגשנו כאבים. אולי שכנים הדביקו אותנו? שלא ירוצו ויאשימו אותנו" • תושבת השכונה: "כל אחד עושה מה שמתחשק לו. בתי כנסת פתוחים, פיצוציות עם 20 איש" • חבר מועצה: "המצב קשה יותר ממה שהנתונים מראים" • חרדים 10 בשכונות הסגר
ישראל יוספי
ג' אייר התש"פ / 27.04.2020 13:18

לפני יממה, ביום ראשון בשעה 6:00 בבוקר, הוטל סגר על שכונות בעיר נתיבות ובעיר בית שמש.

ביום שישי האחרון, טרם כניסת השבת, הכריזה ועדת השרים על שכונות בישוב נתיבות ‘אזור מוגבל’ לתקופה של 5 ימים – עד יום שישי בשעה 6:00 בבוקר. האזורים בהם הוטל סגר בישוב נתיבות הן השכונות  נטעים ושלום בונייך, וכן הרחובות חזני, צבאן, הצאלה, ברוש בילו וגרשונוביץ’.

הסגר הוטל על העיר הדרומית לאחר שקצב ההדבקה הכפיל עצמו בשבועות האחרונים. זאת לאחר שכמה משפחות אירחו בליל הסדר משפחות נוספות, שלא מהמשפחה הגרעינית.

נתיבות מונה כ-35,631 תושבים ומספר הנדבקים עומד לפי נתוני העירייה על כ-90 חולים מאומתים, 20% עליה בארבעה ימים. לדברי ראש העיר, רוב החולים הועברו למלוניות וכ-32 שוהים בעיר. ראש העיר התנגד לסגר על העיר משום שרוב החולים אינם נמצאים בעיר.

משפחה ברחוב חזני, בת 15 נפשות, אירחה שתי משפחות נוספות שלא מהמשפחה הגרעינית שלה, וכ-17 בני משפחה נדבקו בנגיף ו- 5 יצאו שלילים.

חולי הקורונה הועברו למלונית באשקלון. החמישה שלא נדבקו נמצאים כעת בבידוד.

חרדים 10 שוחח עם בת משפחה שנדבקה בנגיף.

זו הייתה טעות לארח את המשפחות הנוספות?

“לא. אנחנו שתי אחיות נשואות, נמצאות רוב היום בבית של אמא שלנו, רק בלילה הולכות לישון בבית שלנו. אנחנו נקראות משפחה גרעינית. על מה מדברים בתקשורת, שאנחנו לא עמדנו בהוראות? עמדנו בהוראות. אנחנו משפחה גרעינית, אז על מה מדברים.

“מי אמר שבגללנו נדבקו עוד שכנים? אולי שכנים אחרים הדביקו אותנו? שלא ירוצו ויאשימו אותנו. יש עוד משפחה בבניין ששלושה בני משפחה יצאו חיוביים לנגיף. אולי הם הדביקו?”

את חושבת שנדבקתם בליל הסדר?

“לא. שבוע לפני החג הרגשתי כאבים ברגליים, לא חשבתי שזה קשור לנגיף, חשבתי בגלל העבודה שלי. גם אמא שלי ואח שלי הרגישו כאבי שרירים. ביקשנו ממד”א שיעשו לנו בדיקה, הם אמרו שאם לא שהינו ליד חולי קורונה, לא עושים סתם בדיקה”.

“אנחנו ביקשנו שיעשו בדיקה, הם לא היו מוכנים. גיסי עובד במד”א לחץ עליהם שיעשו למשפחה בדיקות.  זה לא קשור בכלל לליל הסדר, זה היה הרבה לפני.

“אחרי שעשינו כולנו בדיקות, 17  מאיתנו יצאו חיובים, כולל אח שלי שלא ערך איתנו את ליל הסדר – ועברנו למלונית”.

שוחחנו גם עם שכנה בבניין ברחוב חזני.

“מדובר במשפחה גדולה, ילדיה הנשואים נמצאים באופן קבוע אצל האמא, האמא שומרת על כל הנכדים, הבנות והבן הנשואים נמצאים כל היום אצלה, הם נקראים משפחה גרעינית. הבעיה זה לא הם. זו בעיה בכל העיר, כל אחד עושה מה שרואה לנכון. חולה יודע שהוא חולה ויוצא לרחוב. למה? לא יעשה בדיקה בגלל שלא מוכן להיכנס לבידוד, אבל ימשיך לטייל ברחוב וידביק אחרים”.

השכנה הוסיפה: “הבעיה בעיר נתיבות זה שלא נשמעים להוראות ואין אכיפה. כל אחד עושה מה שמתחשק לו, אין דין ואין דיין. בתי כנסת  פתוחים, מקוואות פתוחים.  ביום שישי האחרון יצאתי עם  בעלי לקניות, בדרך עברנו ליד שתי פיצוציות שהיו פתוחות והיו בתוכם מעל 20 איש. איפה המשטרה? למה לא אוכפים? במצב הזה לא יעזור שום סגר, מספר החולים רק יגדל”.

בבדיקה שערכנו עולה כי רוב החולים בעיר לא נשמעו להוראות משרד הבריאות ואירחו משפחות נוספות בליל הסדר.

שוחחנו עם מרים, שנמצאה חיובית לנגיף, ושוהה כעת במלונית בעיר אשקלון.

“לפני הסגר של פסח הזמנתי את בתי והחתן ושלושת ילדיהם. הרגשתי לא טוב בימים שלפני ליל הסדר, לא חשבתי שמדובר בקורונה, קצת שיעול. בחג החתן שלי הרגיש תסמינים של הנגיף והתקשר למד”א.

מחסום שהוצב בכניסה לשכונת נטעים בנתיבות. צילום: חרדים 10

“יום אחרי החג מד”א הגיעו וערכו בדיקות קורונה לכולנו, זמן קצר לאחר הבדיקה אמרו לנו ששבעה מאיתנו חולים בנגיף. ברוך השם ובנס בעלי שחולה במחלה קשה לא נדבק. שאלו אותנו אם אנחנו מעוניינים לעבור למלונית, בוודאי שהסכמנו – בגלל בעלי”

אם היית יודעת, היית עושה את הבדיקה קודם ולא מקיימת ליל סדר בניגוד להוראות?

בוודאי. אני לא אישה צעירה ולא רוצה שבגללי יהיו חולים. תחשוב, אם בעלי היה נדבק – זה היה הסוף שלו וזה היה קורה בגללי. אנחנו מקווים להחלים ולחזור הביתה בהקדם.”

חשוב לציין כי רוב תושבי העיר נתיבות שומרים על הוראות משרד הבריאות. עם זאת, בעיר לא קיימת אכיפה מספקת, ולא נבדקים אזורים שלמים שיתכן שימצאו נגועים. הרבה מהחולים שלא עברו בדיקה, מסתובבים בעיר ומסכנים את הסובבים, איתם הם באים במגע.

חבר מועצת העיר עמו שוחחנו – אומר: “שמחתי לשמוע שיש סגר על אזורים בעיר, למרות שראש העיר התנגד. המצב בשכונות קשה יותר ממה שהנתונים מראים. אם יבדקו את שכונת ז’בוטינסקי בעיר ימצאו מעל 10% אחוז חולים, אבל למי אכפת. להערכתי כמות החולים בעיר מגיעה למעל 150 חולים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תירגעו אני נתיבותית
    27/04/2020 13:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כולם שומרים פה על הכללים והכל בסדר. הרחובות ריקים ,גם בלי קשר להסגר .
    בלי פאניקה מיותרת .

  2. ילדים נשואים אצל האמא עם ילדיהם כל היום????
    28/04/2020 14:46
    פלונית
  3. מה זה שהילדים הנשואים עם ילדיהם ז”א- נכדים כל היום אצל הסבתא/אמא/חמות זה נקרא משפחה גרעינית?????
    בדיוק על זה מדברים לא ללכת להורים כאן מתחילה הבעיה מה את מאשימים את השכונה שלא נשמרים-שמרו על עצמכם עם השכונה לא נשמרים זה לא אומר שאתם לא צריכים להשמר ואתם לא אשמים שנדבקתם, אם לא נשמרתם הבעיה היא שלכם בלבד!!!

  4. בנתיבות שומרים על הכללים. הרחובות שוממים.
    28/04/2020 16:41
    נתיבותית
  5. למה להוציא לעז על כלל התושבים?? אמספר משפחות לא שמרו מתוך ארבעים אלף(מספר מדויק) תושבים.
    להבדיל מבית שמש יש ציות מוחלט אין יוצא ואין בא למרות שהסגר לא הדעות מיותר