לפיד: “כחול לבן קרסו ברגע האמת, גנץ לא מתאים להיות ראש ממשלה”

יו"ר יש עתיד תקף במסיבת עיתונאים את שותפיו לשעבר: "גנץ ואשכנזי לא היו צריכים להוביל ובוודאי שהם לא צריכים להוביל הלאה. להיות שר זה תפקיד שכלול בלחצים ובלחץ הראשון הם קרסו"
חרדים 10
ב' אייר התש"פ / 26.04.2020 19:58

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, התייחס הערב  (ראשון) במסיבת עיתונאים שקיים בכנסת לניהול המשבר בכלכלה בצל משבר הקורונה – ותקף בחריפות את שותפיו לשעבר.

“הגיע רגע האמת”, אמר לפיד, “וברגע האמת, הם קרסו. לכן הם לא מתאימים להנהגה, ובני גנץ לא מתאים להיות ראש הממשלה”.

כשנשאל מדוע שיתף פעולה עם יו”ר כחול לבן בני גנץ, אותו הוא מגנה כעת בחריפות – השיב: “עשיתי חשבון נפש, מול המצלמות אמרתי לעם ישראל שיכול להיות שגנץ ואשכנזי לא היו צריכים להוביל ובוודאי שהם לא צריכים להוביל הלאה. להיות שר זה תפקיד שכלול בלחצים ובלחץ הראשון הם קרסו. אני שמח על ההזדמנות להפריך שקר. אנשי חוסן לישראל אומרים ‘לפיד דחף לבחירות רביעיות’ – זה לא נכון”

על חוק ההקפאה שלו אמר: “מונח על שולחן הכנסת חוק שהיה מונע בחירות רביעיות – החוק שמונע מנאשם לקבל את הרכבת הממשלה. מדובר בתוכנית ב’, ללכת למתווה ההקפאה. היינו מעבירים תקציב לקורונה וזה היה מציל את מדינת ישראל מהקמת ממשלה של 36 שרים ו-16 סגנים ומזכירים ומזכירות וחנפנים וחנפניות.

“לא רק על הנושא של ראש ממשלה עם כתבי אישום הם ויתרו – על הכל הם ויתרו. פרץ וסמוטריץ’ יהיו אלה שיקבעו בענייני דת ומדינה, ובעניינים הכלכליים אין להם שום השפעה”.

הוא הוסיף: “הממשלה הזו לא צריכה לקום. אם היא לא תקום, אז צריך ללכת להקפאה של שישה חודשים שבה נתמקד רק בטיפול במשבר הקורונה. אין לאף אחד במדינת ישראל זמן ועניין להתעסק בפוליטיקה. הילדים שלנו יראו בטלוויזיה ראש ממשלה עם כתבי אישום שהולך בבוקר לבית משפט, הם יראו סחטנים פוליטיים ואנשים שלא עמדו בהבטחות שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות