בר סימן טוב: פתיחת איקאה הייתה טעות I בכירה במשרד: אנחנו פזיזים

מנכ"ל משרד הבריאות מגיב לטענות לטענות נגד תפקודו ונגד פתיחת חנות 'איקאה' - וקובע: "בלי הסגר המוקדם היו כאן 600,000 חולים" • "מאמין שבימים הקרובים נמשיך לראות ירידה במספר החולים" • ראש שירותי בריאות הציבור במשרד חוששת שההקלות עלולות להביא התפרצות מחודשת
חרדים 10
ב' אייר התש"פ / 26.04.2020 09:53

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הגיב הבוקר (ראשון) בראיון שהעניק לגלי צה”ל לביקורת המוטחת בימים האחרונים באופן ניהול משבר הקורונה על ידו.

בר סימן טוב אמר כי הוא מאמין שבימים הקרובים נמשיך ונראה ירידה במספר החולים. “אנחנו שמחים שהגענו למצב שבו אנחנו משחררים עוד ועוד פעילויות, אבל המגפה עדיין לא חלפה”.

בתגובה לטענה כי הוא ריכוזי ולא קשוב – השיב בר סימן טוב: “האחריות היא עלינו, אנחנו אלה שבסופו של דבר נשלם את המחיר. בסוף צריך להסתכל על מבחן התוצאה לעומת מדינות אחרות, בלי הסגר המוקדם היו כאן 600,000 חולים לפי המדדים שלנו, וזה אירוע קטסטרופלי בריאותית וכלכלית”.

בר סימן טוב הגיב לטענה שמדיניותו הנוכחית היא תוצאה של המדיניות שהוביל כרפרנט במשרד האוצר, מדיניות של “הרעבת” מערכת הבריאות.

הוא טען: “בתקופתי באוצר אחרי 10 שנים נוספו מיטות למערכת. אני חושב שזו מערכת שהיא החוזה בין המדינה לאזרח וצריך להגדיל את משאביה. תקציב הבריאות גדל בתקופתי באוצר וגם במשרד הבריאות”.

על השאלה: “אם היית יכול לחזור חודש אחורה, מה היית עושה אחרת?” – השיב בר סימן טוב: “לא יודע. אנחנו עושים את המיטב שאנחנו יכולים באירוע מאוד מהיר ומסחרר”.

“אני עומד מאחוריי ההחלטות שהתקבלו, יצרנו סט של כללים שייתנו לנו ביטחון. אני לא בא בטענות לציבור, להפך. אני מקבל את הביקורת שההנחיות לא תמיד מדויקות – אנחנו באירוע מתגלגל ומקבלים את ההחלטות תוך כדי לחימה”.

על ההחלטה להתיר את פתיחת חנות רשת איקאה אמר המנכ”ל: “מבחינתי זו היתה טעות לאשר את פתיחת איקאה, כי היא כמו קניון”.

על האפשרות להתפרצות נוספת של הנגיף: “יכול להיות שיהיה גל נוסף בחורף. תראו את סינגפור, שהסתכלנו עליה בקנאה, ובימים האחרונים היו ימים שבהם הם עברו את 1,000 החולים ליום. המגיפה מתעתעת”.

בהמשך הראיון לא שלל את האפשרות שבעקבות הרכבת הממשלה ועזיבתו הצפויה של השר ליצמן את המשרד גם תפקידו יסתיים.

“מאחל הצלחה לליצמן ולכל מי שיבוא במקומו. אני פה לעשות את המיטב בנקודת הזמן שצריכים אותי, ואמשיך כל עוד זה יידרש ממני”.

“ההנחיות לא ברורות”

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, מתחה הבוקר, בראיון לרשת ב’, ביקורת על ההקלות שאושרו בסוף השבוע בממשלה ונכנסו אמש לתוקף.

“אנחנו אחרי השיא של הגל הראשון, אבל אני חושבת שאנחנו קצת ממהרים מדי, בגלל הצעדים שנקטנו אנחנו במצב יחסית טוב”.

סדצקי הביעה חשש שההקלות במתכונתן הנוכחית עלולות להביא להתפרצות נוספת של המגיפה: “הייתי מרגישה יותר בטוח אם היינו מסמנים מדרגות, מרגיש שאנחנו פזיזים. במדינות אחרות הודיעו מה ייפתח בתאריך מסוים ומה יהיה באחר. אנחנו עשינו פתיחה גדולה מאוד בבת אחת”.

בהמשך הודתה סדצקי כי ההנחיות הנוכחיות אינן בהירות די הצורך: “אני מסכימה שההנחיות לא ברורות, מותר לספורט רק 500 מטר, אבל קילומטרים לחנויות”.

סדצקי דחתה את הטענות על האישור שניתן לפתיחת חנויות רשת איקאה: “החנות נפתחה כי היא נכנסה לקטגוריה של ציוד בית וכדומה, אי אפשר לדון בשאלה על כל עסק, זה עניין רוחבי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות