‘לנפטר היו 14 ילדים’: שטרסלר צייץ על ראש הישיבה זצ”ל – וספג זעם

נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי של 'הארץ', צייץ בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שעורר סערה: "אמרו לי אחי החילונים איזה סיכוי יש לנו, אם לנפטר היו 14 ילדים?" • אחיו החילונים, וגם חרדים ודתיים, השיבו לו • גולשת: "אני חילונית ואתה לא, אבל ממש לא, אח שלי. תנוח חלאת האנושות"
אבי כץ
ל' ניסן התש"פ / 24.04.2020 16:33

נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי של ‘הארץ’, צייץ בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שעורר סערה ברשת, בו התייחס לפטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי חיים אהרון טורצ’ין זצ”ל שנדבק בקורונה ונפטר בגיל 48, כשהוא מותיר אחריו 14  יתומים

שטרסלר תהה כיצד יש לציבור החילוני סיכוי כאשר משפחות בציבור החרדי הן ברוכות ילדים – וכתב: “הלב כואב על הנפטר הצעיר, ועל האלמנה והילדים. חייבים לעזור להם. אבל אמרו לי אחי החילונים איזה סיכוי יש לנו, אם לנפטר היו 14 ילדים?”

הציוץ גרר, כצפוי, הרבה תגובות מצד מי שהזדעזעו מדבריו.

ח”כ יעקב מרגי הגיב בצהרים: “נחמיה שטרסלר נמצא במלחמה תמידית ובחרדה עצמית גבוהה. בימים אלו ובמיוחד בימים אלו שאנו מצווים להרבות אהבה. אז קבל תשובה לא הכי נעימה ומלאה חמלה. אין לכם סיכוי לנצח לא בגלל הגידול הטבעי אלא בגלל השנאה שאתם טובלים וטובעים בה”.

אהרן דב הלפרין, עורך השבועון ‘כפר חב”ד’, הגיב: “ואני שואל את אחי החילונים והדתיים – איזה סיכוי יש לנו אם בתוכנו כתבים עם רגישות אנושית כזו?”

יוסי אליטוב, עורך עיתון ‘משפחה’, הגיב: “נחמיה, ישנם שלושה סימנים שמעידים על השתייכות למשפחת בני ישראל. רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים. מי שנעדר משלושת הסימנים גם יחד, מוטב שיבדוק אחר יחוסו”.

יהודה שלזינגר מ’ישראל היום’ כתב: “וואו איזה איש דוחה”.

אלדד יניב תהה: “למה ככה נחמיה?”

דורית השיבה לו: “אני חילונית ואני לא משתייכת לאחיך או לאחיותיך. תתבייש. החרדים הם היהודים האמיתיים. ואני מאוד מקווה שלאנשים כמוך באמת אין סיכוי ולא יהיה לכם סיכוי”.

ונועה הגיבה: “אני חילונית ואתה לא, אבל ממש לא, אח שלי. תנוח חלאת האנושות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ההסתה נגד החרדים חוצה גבולות כחילונית אני מרגישה גועל
    26/04/2020 16:55
    מיכל א.
  1. זו התוצאה להסתות