בכירי הפרקליטות לאלדד: מזועזעים ממך • השר סמוטריץ’: אתם מסוכנים

המשנים לפרקליט המדינה ופרקליטי המחוזות כתבו למ"מ דן אלדד נוכח המתקפה שלו על מנדלבליט. "בחרת להטיל רפש. מגנים בכל תוקף את אופן התנהלותך" • סמוטריץ': "המכתב הזה מלמד על ציפוף שורות מסוכן. מערכת הומוגנית, סגורה, ממושטרת, עם קו חשיבה אחיד והשתקת קול שונה"
אריה ריבקינד
ל' ניסן התש"פ / 24.04.2020 10:15

בכירים בפרקליטות המדינה שיגרו הבוקר (שישי) מכתב חריף לממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד, בו השמיעו ביקורת נוכח המתקפה שלו על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

הבכירים ובהם המשנים לפרקליט המדינה ופרקליטי המחוזות כתבו כי יש להם אמון מלא ביועץ מנלדבליט והביעו תמיכה בו.

הפרקליטים הסבירו כי בחרו באופן תקדימי להביע עמדתם בקול לנוכח התנהלותו של אלדד והודעתו “המבישה” אתמול.

“אנו מזועזעים מכך שבמקום להתייחס לטענות לגופן, בחרת להטיל רפש ביועץ המשפטי לממשלה ובמניעיו להתנגד להארכת המינוי שלך, תוך פרסום יזום של בדיקה שאתה עורך על פי הודעתך”, כתבו בכירי הפרקליטות.

הם הוסיפו: “אנו שבים ומביעים את תמיכתנו ביועץ המשפטי לממשלה, ומגנים בכל תוקף את אופן התנהלותך, אשר מקומה לא יכירנו בארגון שחרת על דגלו ערכים של יושר, אמת ושמירה על שלטון החוק”.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ הגיב למכתב של בכירי הפרקליטות והמשנים ליועמ”ש נגד מ”מ פרקליט המדינה: ”לא מכיר את דן אלדד ומעולם לא פגשתי אותו. אבל הבוקר אני בטוח שהוא חייב להישאר בתפקידו. ההוכחה לכך היא המכתב הזה שמלמד על ציפוף שורות מסוכן. מערכת הומוגנית, סגורה, ממושטרת, עם קו חשיבה אחיד והשתקת כל קול שונה או מבקר, היא מסוכנת ואפילו מפחידה. וודאי כשמדובר במערכת עם כל כך הרבה כח”.

המכתב של בכירי הפרקליטות נשלח על רקע עימות חסר תקדים שנרשם אתמול בצמרת משרד המשפטים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי קיימת מניעה משפטית להאריך את כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד.

במכתב ששלח לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ כתב מנדלבליט, כי לאור חתימת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, צפוי שר המשפטים להתחלף. לדברי היועמ”ש, לאור העובדה שכהונת אלדד תסתיים ב-1 במאי קיימת מניעה משפטית להאריכה זמן קצר לפני כניסתו לתפקיד של שר המשפטים החדש.

מנדלבליט הוסיף: “למרבה הצער, בחלוף שלושה חודשים ממועד המינוי, עמדתי המקורית לפיה הוא איננו מתאים לתפקיד רק התחזקה, לנוכח התנהלותו. התגלו כשלים ערכיים, מקצועיים וניהוליים בעבודתו, שלעמדתי, אינם מותירים ספק באשר לכך שהוא אינו מתאים לכהן בתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה, ושאין מקום כי ימשיך את כהונתו בתפקיד זה”.

בעקבות הודעת מנדלבליט, ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, כתב: “היועץ המשפטי לממשלה דורש להדיח אותי משום שאני בוחן מידע מטריד בעניינו. מהיום הראשון למילוי המקום, עשה מנדלבליט כל דבר אפשרי כדי לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו”.

פרקליט המדינה תקף את היועמ”ש: ”העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכל. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות