רובינשטיין: “מבהיל, לא יכול לשלול שתהיה התערבות של בג”ץ”

המשנה לנשיאת העליון בדימוס מתח ביקורת על שינויי החקיקה בעקבות ההסכם בין גנץ לנתניהו - ולא שלל התערבות בג"ץ • "חוקי יסוד נדרסים כאילו הם חוקי עזר על ביוב ברעננה" • "לי מפריע מצב שאין שום סנקציה להפרת הסכם פוליטי, ואדם יכול להגיד 'הבטחתי, לא הבטחתי לקיים'"
חרדים 10
כ"ט ניסן התש"פ / 23.04.2020 15:10

המשנה לנשיאת העליון בדימוס אליקים רובינשטיין התייחס הבוקר (חמישי) להסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן – ותקף אותו במילים חריפות.

בראיון למרדכי גילת ולתמר אלמוג ברשת ב אמר רובינשטיין: “לא רציתי שיהיו בחירות נוספות, אבל לא לנער הזה פיללתי” – אמר בהתייחסות לשורת תיקוני החקיקה בחוקי יסוד שההסכם דורש.

לדבריו, “ההסכם הזה מבהיל. חוקי יסוד נדרסים כאילו הם חוקי עזר על ביוב ברעננה”.

רובינשטיין  לא שלל התערבות של בג”ץ בחקיקה הכרוכה בהסכמים הקואליציוניים: “לא יכול לשלול שתהיה התערבות של בית המשפט”.

הוא הוסיף וטען: “ההסכם הקואליציוני מבהיל למשפטן כי יש בו הרבה מפלצתיות משפטית. זה לא יכול לשמח אדם שחרד למושג חוקי היסוד שרואה אותם כטקסט חוקתי – והם כמו איזה אסקופה נדרסת כאילו היו חוקי עזר ביוב ברעננה.

“זאת כרגע עובדה בכפוף לבית המשפט, אני לא יכול לשלול התערבות בחלק מהדברים האלה. לי מפריע מצב שבו אין שום סנקציה להפרת הסכם פוליטי, ובממשלה אדם יכול להגיד ‘אוקיי אז הבטחתי, לא הבטחתי לקיים'”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואנחנו מעדיפים שישימו את בית המשפט במקומו הראוי
    23/04/2020 15:56
    yaacov
  1. כחרדי, זה שיש כאן הסתה נוראה כנגד הציבור החרדי ואתם שותקים וכל דבר כנגד החרדים צריך לשים לזה סוף, עדיף להחריב את בית המשפט ולבנות מחדש העיקר שיהיה לזה סוף

  2. עצוב מאוד, האיש היקר והחכם הזה מזכיר יותר ויותר את חברו אליהו מצא
    23/04/2020 18:23
    שאול א.
  3. מה בדיוק קורה לכל הלשעברים הללו?