‘לא היתה הונאה כזו מקום המדינה’: לפיד תקף את גנץ – ופתח בהסתה

יו"ר יש עתיד-תל״ם, יאיר לפיד, בתגובה להקמת ממשלת האחדות: "הממשלה הזו קברה את חוק הגיוס, לא יגוייסו בני ישיבות. לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי, כשהם יגדלו לא יהיה להם איך לפרנס את עצמם והילדים שלכם יפרנסו אותם" • "הממשלה הזאת תתפרק מוקדם יותר ממה שאתם חושבים"
יוני גרין
כ"ז ניסן התש"פ / 21.04.2020 20:39

יו”ר יש עתיד-תל”ם, יאיר לפיד, תקף הערב (שלישי) בחריפות את הקמת ממשלת האחדות בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ.

לפיד האשים: “לא הייתה הונאה כזאת גדולה מאז קום המדינה. גנץ ונתניהו ריסקו את הדמוקרטיה. כל המוסדות שאמורים לשמור על הדמוקרטיה הוכפפו לנאשם בפלילים”.

הוא טען כי חבריו לשעבר למפלגה, בני גנץ וגבי אשכנזי, ויתרו על הכול: “כל מי שבתוך הממשלה מושחת”.

הוא הוסיף: “מתנצל בפני כל מי ששכנעתי אותו להצביע לבני גנץ וכחול לבן. לא האמנתי שיגנבו את הקול שלכם ויתנו אותו לביבי”.

לדבריו, “גנץ ואשכנזי אפילו לא העמידו פנים שאכפת להם מהקורונה. הם ברחו מכל מה שקשור בהתמודדותך עם נגיף הקורונה, אכפת להם רק מהג’ובים שלהם”.

הוא הוסיף: “אשכנזי יהיה שר החוץ בזום. אין שום קשר בין הממשלה הזו לבין המילה חירום. שלושה שבועות דיברו רק על הרוטציה ועל התפקידים”.

לפיד הוסיף ותקף: “אם אתם מפקדים בצה״ל תדעו שהממשלה הזו קברה את חוק הגיוס, לא יגוייסו בני ישיבות. לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי, כשהם יגדלו לא יהיה להם איך לפרנס את עצמם והילדים שלכם יפרנסו אותם. אם הדמוקרטיה חשובה לכם תדעו – מירי רגב תהיה השרה לבטחון פנים.

“אם אתם מצוותי הבריאות, לרבות אזרחים ערבים, תדעו – לא יבטלו את חוק הלאום, יהיה סיפוח חד צדדי ויבטלו את הסכם השלום עם ירדן, נזק בלתי הפיך בקהילה הבינלאומית והיחסים עם ארה״ב.

“אם אתם מובטלים בתקופת הקורונה תדעו – הוקמה הממשלה המנופחת בתולדות המדינה. 52 שרים וסגני שרים – מפלצת בלתי ניתנת לניהול. בגרמניה יש 16 שרים, באוסטריה אפילו פחות. הכל על חשבונכם ובשעתכם הקשה”.

לדבריו,  “הממשלה הזו תתפרק מוקדם יותר ממה שאתם חושבים. למדינת ישראל מגיע יותר מממשלה מושחתת שגנבה את קולותיהם של הבוחרים”.

הליכוד בתגובה ללפיד: “במקום לגלות אחריות ולהיכנס לממשלת חירום לאומית שפועלת להצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, יאיר לפיד העדיף להישאר באופוזיציה, לנסות לגרור את ישראל לבחירות רביעיות, ולהטיף מהיציע. זמנו עבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא תמים
    21/04/2020 22:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. דווקא כן היתה… הבטחת שלא תלכו עם הערבים ורצתם אליהם…