הפרדת החרדים במפעל: תפתח בדיקה בחשד לעבירה פלילית

אחרי שחברה המייצרת מטושים לערכות הבדיקה לגילוי נגיף הקורונה ביצעה הפרדה של העובדים החרדים, הורה היועץ המשפטי לממשלה להעביר המקרה למ"מ פרקליט המדינה - במטרה לבדוק אפשרות להעמיד לדין את בעלי המפעל • ארגון 'בצלמו': "דמו של הציבור החרדי לא סמוק פחות"
יוני גרין
כ"ז ניסן התש"פ / 21.04.2020 11:12

פרסום ראשון בחרדים 10: בחודש האחרון מתחולל גל של הסתה גזעני נגד הציבור החרדי, על רקע משבר נגיף הקורונה.

גל ההסתה כלל בניית חומות הפרדה בין ערים חרדיות לחילוניות בניגוד לחוק – ברמת גן ורכסים, וכן שלל התבטאויות פומביות ביניהם של אנשי התקשורת רינה מצליח והני זוביידה, שטענו כי כלל הציבור החרדי מפר חוק.

בנוסף שלל יולדות ועוד אנשים התלוננו כי אינם מקבלים שירות בגלל היותם חרדים. מספר חרדים הופלו בקבלת ביצים.

ביחידה למאבק בגזענות התקבלו למעלה מ-150 תלונות שונות בגין אפלייה וגזענות, אך טרם ננקטו כל צעדים פלילים.

אולם כעת מתברר שיתכן כי תפתח חקירה פלילית בחשד לגזענות נגד המגזר החרדי.

מפעל ‘נובה מד’ הינו מפעל בהר חוצבים בירושלים, המייצר אמצעים רפואיים. לאחרונה החל המפעל לייצר ערכות בדיקה ומטושים עבור משרד הבריאות לבדיקות קורונה.

‘לא אחכה שידביקו’: חרדים במפעל יצור בדיקות קורונה הופרדו מהשאר

אולם מתברר כי מנכ”ל המפעל נוקט באפליה ברורה כאשר הודיע לכלל העובדים החרדים, ללא קשר למקום מגוריהם, כי עליהם לצאת לחל”ת. לאחר לחצים הסכים כי יבואו לעבודה, אולם יעבדו בנפרד ובשעות נפרדות מיתר העובדים, כדי שלא ידביקו אותם.

ארגון ‘בצלמו’ הגיש תלונה חריפה נגדו ליחידה למאבק בגזענות וכן ליועץ המשפטי לממשלה, על מנת שיפתחו בחקירה פלילית בגין הפרדה.

ואכן, לראשונה מאז החל גל ההסתה, הורה היועץ המשפטי לממשלה להעביר מקרה זה למ”מ פרקליט המדינה, במטרה לבדוק אפשרות להעמיד לדין את בעלי המפעל בגין מקרה הגזענות החמור.

בנוסף, היחידה למאבק בגזענות בודקת אפשרות למנוע מהמפעל את המשך העבודה מול משרד הבריאות.

מארגון זכויות האדם ‘בצלמו’ נמסר: “גם לחרדים יש זכויות אדם. לא ייתכן שיפלו ויפגעו ויסיתו נגד הציבור החרדי. אנחנו מברכים על החלטת היועמ”ש ובטוחים שכבר בקרוב בעל המפעל הגזעני יועמד לדין פלילי למען יראו ויראו.

“דמו של הציבור החרדי לא סמוק פחות מדמו של אף ציבור במדינת ישראל”.

כפי שדווח באתר חרדים 10, לאחר חשיפת הפרשה  באתר וואלה, הגיב מנכ”ל החברה ד”ר אמיל כץ, בתגובה רשמית: “‏‏החברה פועלת בהתאם לקובץ ההנחיות למניעת הידבקות במקומות העבודה כדי לספק למערכת הבריאות את האמצעים להילחם במגיפה.

“לאחר שנודע לי כי שני עובדים הפרו את הוראות משרד הבריאות, החלטתי לנקוט משנה זהירות על מנת לא לסכן את העובדים. אנו בודקים כעת אם ישנם עובדים נוספים שפעלו בניגוד להנחיות, וזאת על מנת להבטיח את שלום העובדים והעבודה החיונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות