איש זק”א-ת”א שטיפל בגופות נפטרים מקורונה – במצב קשה מאד

איש זק"א-ת"א, בן 60, מאושפז בבית החולים 'איכלוב' במצב קשה מאוד • אמש חובר למכשיר אקמו המחליף את פעילות הלב והריאות • לא ברור כיצד נדבק, אך ידוע שטיפל תוך כדי עבודת הקודש בנפטרים שמצאו את מותם לאחר שנדבקו בנגיף • התפללו לרפואת רפאל אפרים בן שרה לאה
חיים טוויל
כ"ז ניסן התש"פ / 21.04.2020 02:15

טרגדיה: הרב רפאל אפרים שינפלד, בן 60 מבני ברק, אחראי גמ”ח לציוד אבלים בב”ב ומתנדב בכיר בזק”א-ת”א נדבק בנגיף הקורונה ומאושפז בבית החולים ‘איכילוב’ בתל אביב במצב קשה מאוד, כשהוא מורדם ומונשם.

בעקבות הידרדרות במצבו הוא חובר אמש (שני) למכשיר אקמו, המחליף את פעילות הלב והריאות.

שינפלד, המשמש בין היתר גם כאיש ‘חברא קדישא’ טיפל במסגרת עבודתו גם בנפטרים שמצאו את מותם לאחר שנדבקו בקורונה.

בשלב זה, עדיין לא ברור כיצד נדבק או ממי עשוי היה להידבק בנגיף הקטלני, אם כי יש חשש שהיה עשוי להידבק תוך כדי עבודת הקודש של חסד של אמת. עם זאת, הוא טיפל בגופות קורונה עם מיגון מלא ולא ידוע, כאמור, כיצד נדבק.

הלילה התכנס מניין של מתנדבי זק”א תל אביב, בראשות המנכ”ל צבי חסיד, על קברו של הצדיק משטפנשט זצ”ל בבית עלמין נחלת יצחק בגבעתיים, כשאחרים מצטרפים בזום – בתפילות וסליחות להעתיר תחינה לרפואתו של חברם.

התפללו לרפואת רפאל אפרים בן שרה לאה.

בתוך כך, בשורות חיוביות יצאו מוקדם יותר מבית החולים וולפסון: חולה קורונה בן 45, שאושפז ללא מחלות רקע, שב להכרה לאחר טיפול ממושך בן 29 ימים במכונת האקמו, אולם ביום חמישי האחרון הוא התעורר ושב להכרה.

ד”ר חגי דקל, מנהל המחלקה לניתוחי לב-חזה וראש צוות האקמו בביה”ח וולפסון אמר: “יש לנו ניסיון עשיר מאד בשימוש במכשיר האקמו בילדים ובמבוגרים שזקוקים לחיבור למכשיר אחרי ניתוח לב. אנחנו שמחים שאנו יכולים להשתמש בכל הידע והניסיון הרב שצברנו עכשיו במשבר הקורונה ולהציל חולים שנזקקים למכשיר ובעצם להציל את חייהם”.

הבוקר (שלישי) עידכן משרד הבריאות כי ישנם 181 קורבנות למגפת הקורונה בישראל .

מנתונים שפרסם המשרד, נכון לשעה 08:00 הבוקר, 13,883 ישראלים נדבקו בנגיף, מתוכם 142 במצב קשה, ביניהם 113 מונשמים. מאז אתמול חלה ירידה קלה במספר החולים הנעזרים במכונות הנשמה.

בנוסף לכך, 135 מהחולים מוגדרים במצב בינוני ו-9,072 במצב קל. בבתי המלון נמצאים 2,215 ישראלים ובטיפול בית ישנם 6,620 חולים.

עד כה, החלימו מקורונה בישראל 4,353 בני אדם.

אמש עדכן בית החולים הלל יפה בחדרה על פטירתו של אלימלך קראוס ז”ל, חולה קורונה בן 71.

“החולה היה במצב קשה מאד וקריטי מהיום בו אושפז. החולה סבל ממחלות רקע שונות. מתוך התחשבות בבני משפחתו, ולאור רצונם, וכפי שבית החולים נוהג ברגישות וחמלה במצבים אלו, ניתנה האפשרות להיכנס למחלקה, באופן ממוגן, על מנת להיפרד ממנו”, נמסר מבית החולים.

משפחתו ציינה את היחס החם והרגיש שקיבל הוא וקיבלו הם מצוות המחלקה לאורך כל האשפוז.

מדובר באחיו של הרב משה בונם קראוס, מראשי ישיבת אור אלחנן בירושלים. הנפטר שהה לפני כן בבית אבות ויז’ניץ’ בבני ברק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות