נגעת בלבי: נתניהו שוחח עם בעל דוכן הפלאפל שריגש את המדינה

ראש הממשלה טילפן אל יובל כרמי, בעל דוכן הפלאפל מאשדוד, שהתראיין אמש וריגש את המדינה כשסיפר על מצוקתו הכלכלית בעקבות משבר הקורונה • נתניהו: "אני כואב את הכאב שלו ושל רבים מבעלי העסקים הקטנים והעצמאיים" • כרמי: "אני לא בא אליך בטענות, אני בא ליועצים שלך"
חרדים 10
כ"ו ניסן התש"פ / 20.04.2020 13:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני) בטלפון עם יובל כרמי, בעל דוכן הפלאפל מאשדוד, שנשבר אמש מול מצלמת חדשות 13 ופרץ בבכי בעקבות משבר הקורונה.

דבריו של כרמי, כשסיפר בדמעות על ההפסדים הכבדים שנגרמו לו – ריגשו את המדינה.

“אני כואב את הכאב שלו ושל רבים מבעלי העסקים הקטנים והעצמאיים בישראל. המצוקה שלהם אמיתית. הבעיות אמיתיות ואנחנו נפתור אותן”, אמר נתניהו. “אני אמשיך לעבוד מסביב לשעון כדי להציל את חייהם ופרנסתם של כל אזרחי ישראל. בעזרת השם ובעזרתכם – נעבור גם את המשבר הזה בשלום”.

כרמי בן ה-56, בעל דוכן פלאפל באשדוד,  סיפר:

“באתי לעשות הזמנה, התקשרתי לחברה שאני מזמין ממנה מוצרים, הוא ביקש צ’קים – ואין לי מאיפה לתת. יש לי משפחה, יש לי ילדים בבית. אני לא יודע מה לעשות. אין לי איך לחיות.

“הגעתי היום בבוקר לעסק, אמרו שצריך להקפיד על מרחק של שני מטר, אז שמתי סרטים סביב החנות, הבנתי שמותר שייכנס לקוח-לקוח, אמרתי שייכנס לקוח-לקוח. באה משטרה, ואמרו לי שאין דבר כזה. ‘אם אתה לא מתחם את זה ואתה לא עם משלוחן, אתה לא שולח’. אמרתי להם – מה ההבדל ביני לבין סופר, ששם עומדים ארבעה בקופה? יש הפרדה, אני שומר על הכללים. אמרו לי לא, וקיבלתי אזהרה,  אמרו שיסגרו לי את העסק”.

בעל דוכן הפלאפל נשבר מול המצלמה צילום: חדשות 13

“אני לא בנוי על משלוחים. אני בחיים לא עשיתי משלוחים. עד מתי אני יכול להמשיך ככה? לפי הטלוויזיה, אנחנו קיבלנו מיליונים. איזה קיבלנו? לא קיבלנו שקל. כלום. בא לי לשרוף את עצמי.

“לא קיבלתי שום כסף מהמדינה. כל החיים שלי שילמתי ביטוח לאומי, מס הכנסה, הכול – הכול בזמן. התפרנסתי בכבוד. יש לי בן שעובד איתי, שבזכותו אני מחזיק מעמד, ואין לי כסף לשלם לו משכורת. כסף שמגיע לו

“אני מתבייש לחזור הביתה, מתבייש להגיד לאשתי. מה אני אביא להם? הילדה שלי ילדה לפני חודשיים, מתנה לתינוק לא יכולתי לקנות. מה נשאר לי? אני אוהב את המדינה שלי, עד היום, בגיל 56, אני עוד עושה מילואים. איזו מדינה זאת?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות