שנה אחרי השואה: ההזמנה לחתונת בעל ‘הפני מנחם’ מגור בשנת תש”ו

שנה בלבד אחרי השואה שחיסלה כמעט לגמרי את חסידות גור, שמנתה כ-100 אלף איש בפולין, נערכה בארץ חתונה מרגשת - בן זקוניו של בעל ה'אמרי אמת' •הנה ההזמנה לחתונה
חרדים 10
כ"ו ניסן התש"פ / 20.04.2020 02:05

יום השואה: שנה בלבד אחרי השואה שחיסלה כמעט לגמרי את חסידות גור, שמנתה כ-100 אלף איש, נערכה בארץ חתונה מרגשת במיוחד.

אבא של החתן הוא סבו של האדמו”ר הנוכחי מגור.

החתן הוא דוד שלו, ואבא של ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר.

מדובר על הזמנה מאת ה’אמרי אמת’ מגור, לחתונת בנו ה’פני מנחם’ מגור – בשנת תש”ו.

הזמנה אשר שלח האדמו”ר בעל ה’אמרי אמת’ מגור, ירושלים, תמוז תש”ו [1946]. דפוס רוטנברג, ירושלם.

“חתונת בני החתן המופלג מ’ פנחס מנחם יחי’ מצא אשה מצא טוב עם הכלה הבתולה המהוללה מרת ציפורה תחי’ בת מהור”ר אברהם מאטיל יחי’ בן אחי הרה”צ ר’ משה בצלאל הי”ד.. נאום ידידכם המצפה לישעות ה’ אברהם מרדכי אלטר מגור בלאאמו”ר הרה”ק שפת אמת זצלה”ה”.

השורה הקיצונית של שורות הפתיח יוצרות את שמו של החתן ‘פנחס מנחם’.

צילום: צולמנ’ס מכירות פומביות

אבי החתן בעל ה’אמרי אמת’ מגור (תרכ”ו – תש”ח), בנו של ה’שפת אמת’ מגור, נפטר כשנתיים לאחר חתונת בנו. שימש באדמו”רות במשך 43 שנה ונודע לאחד ממנהיגיה הגדולים של היהדות החרדית כולה. בימיו הגיעה חסידות גור לשיא התפשטותה, ויש האומדים את מספר חסידיו לפני השואה ביותר ממאה אלף.

החתן האדמו”ר רבי פינחס מנחם אלתר מגור זצ”ל ה’פני מנחם’ (תרפ”ו – תשנ”ו). שמש גם כנשיא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארבע השנים האחרונות לחייו. לפני כן שימש במשך שנים רבות ראש ישיבת שפת אמת, חבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ויו”ר אגודת ישראל.

הזמנה מקורית זו, היא מסמך היסטורי ותיעודי לשמחה זו של צמיחה וראשית בנין חצר הקודש גור סמוך למלחמת העולם השניה, זאת לאחר שהרבי איבד בשואה את מרבית חסידיו. חתונה זו הפיחה תקווה בלב ההמון על התחדשות וצמיחת שארית הפליטה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות