הראב”ד הגר”מ שטרנבוך: “מה שמתו רק כמה בודדים זקנים – זהו נס”

ראב"ד ה'עדה החרדית': "אומרים שהחרדים גורמים התפשטות המחלה, אבל הם מעלימים עין שכמעט לא מתו בבני ברק, וזה מופת ממש. הקב"ה מעורר אותנו ויחד עם זאת שומר עלינו בניסים ובמופתים גלויים"
יוסף גרינבוים
כ"ו ניסן התש"פ / 20.04.2020 00:14

ראב”ד ה’עדה החרדית’ הגר”מ שטרנבוך אמר היום (ראשון) כי נגיף הקורונה נועד לחזק את האמונה.

“בעוונותינו הרבים, בתקופה האחרונה שכחנו שיש בורא ומנהיג לעולם. את כל מאורעות העולים תולים בטבע, ועל הכל חושבים ‘כוחי ועוצם ידי’, ומעלימים עין מישועת ה’, והפגם באמונה עובר גם אלינו.

“ומה עשה הקב”ה? הביא עלינו עכשיו מכה זו שאין לה רפואה, כדי שנכיר ונדע שיש מצבים שהאדם אינו בעל הבית, ואינו יכול לפעול כלום, והקב”ה בלבד הוא השליט בעולמו. וזהו עיקר מטרת המכה הזאת שקיבלנו עכשיו – לעורר אותנו לאמונה שיש בורא ומנהיג לעולם”.

הראב”ד הוסיף:  “החילונים טוענים שבבני ברק יש כל כך הרבה חולים, ואומרים שהחרדים גורמים התפשטות המחלה, אבל הם מעלימים עין שכמעט לא מתו בבני ברק, וזה מופת ממש, מה שמתו רק כמה בודדים זקנים – זהו נס, וזה הם מסתירים, מזה הם מעלימים עין. גם בכל ארץ ישראל יש הרבה פחות מתים מכל העולם, למה, כי ארץ ישראל היא מקום קדוש, והמקום הוא מטהר, ועיקר הכוונה שלהם הוא שאנחנו נאבד את האמונה ואת התורה שלנו.

“מוטל עלינו לתת שבח והודאה לקב”ה הן על המצב בבני ברק, והן על המצב הכללי בארץ הקודש שכמעט לא מתו מתים כפי המצוי בשאר המדינות, ועלינו גם להתבונן מזה כי הקב”ה אוהב אותנו וכל מה שהביא עלינו את הפורענות הזאת הוא רק אמצעי לעורר אותנו, ויחד עם זאת הוא שומר עלינו בניסים ובמופתים גלויים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות