יאיר לפיד תקף את בני גנץ: “אלה שפירקו את כחול לבן רימו אותנו”

יו"ר יש עתיד נאם בהפגנת השמאל בתל אביב ותקף את כחול לבן: "במשא ומתן הם לא דיברו על הקורונה. לא דיברו על הכלכלה. הם דיברו על עצמם. על הג'ובים שלהם"
יוני גרין
כ"ו ניסן התש"פ / 19.04.2020 23:56

יו”ר יש עתיד-תל”ם, ח”כ יאיר לפיד, נאם הערב (ראשון) בהפגנת ‘הדגלים השחורים’ בכיכר רבין בתל אביב.

לפיד תקף את בני גנץ החותר להצטרף לממשלת אחדות עם נתניהו: ”מספרים לעצמם סיפורים. אומרים ‘אנחנו נלחם מבפנים’. לא תלחמו מבפנים. בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים, אתה חלק ממנה.

”ככה דמוקרטיות מתות במאה ה-21. הן לא נמחקות כשטנקים עולים על הפרלמנט. הן מתות מבפנים כי אנשים טובים שתקו ואנשים חלשים נכנעו. מבחוץ הכל נראה בדיוק אותו דבר. הפרלמנטים עומדים על אותה גבעה, תזמורת המשטרה מנגנת את אותו המנון, השליט לא התחלף. הוא נראה אותו דבר, הוא נשמע אותו דבר, אבל זו כבר לא דמוקרטיה”.

על המו”מ הקואליציוני אמר: ”הממשלה שמוקמת בימים אלה היא לא ממשלת חירום ולא ממשלת אחדות. היא ממשלת נתניהו החמישית. במשא ומתן הם לא דיברו על הקורונה. לא דיברו על הכלכלה. הם דיברו על עצמם. על הג’ובים שלהם.

”אלה שפירקו את כחול לבן ורימו אותנו, הולכים לשבת תחת נאשם במירמה. אלה שהפרו את אמוננו, הולכים לשבת תחת נאשם בהפרת אמונים. אלה ששיחדו אותם בכסאות ותיקים, הולכים לשבת תחת נאשם בשוחד.

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

”ביבי הפך את המילה דמוקרטיה למילה של שמאלנים. כל הערכים הכי בסיסיים שלנו, נשחקים ונחבטים על בסיס יומי: דמוקרטיה, שלטון החוק, תקשורת חופשית, זכויות אדם, טוהר המידות. אלה לא ערכים של שמאלנים. הם הבסיס של המדינה הזו. אלה הערכים שעליהם גדלתי. שעליהם חינכתי את הילדים שלי. מיום שהקמתי את יש עתיד, אלו קווי היסוד שלה: דמוקרטיה, שלטון החוק, תקשורת חופשית, זכויות אדם, טוהר המידות. זה הבסיס. בלי זה אין כלום”.

הוא תקף גם את הציונות הדתית שתומכת בממשלת נתניהו: “על בסיס מה הציונות הדתית עדיין מוכרת לעצמה שהיא הציבור הכי ערכי? אם אתם נותנים יד לשחיתות אתם לא ערכיים. איבדתם את הזכות לדבר בשמם של ערכים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות