הצעדים שיובאו לאישור: פתיחת חנויות, מניינים בשטח פתוח

השרים צפויים לאשר תקנות חדשות - בהן פתיחת בתי עסק בהתאם להתפתחויות בקצב הנדבקים, התרת תפילה בשטחים פתוחים • התרת פעילות בטווח של 500 מטר מהבית • מספר הנדבקים עלה ל-13,265, מתוכם 113 מונשמים • מספר המתים טיפס ל-164 איש • 3,456 החלימו מהמחלה
אריה ריבקינד
כ"ד ניסן התש"פ / 18.04.2020 20:29

שרי הממשלה צפויים להתכנס הערב (מוצאי שבת) על מנת לאשר שורה של צעדים – במסגרת אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה.

קודם לכן נתניהו צפוי לשאת – הערב ב-21:00, הצהרה על הצעדים הצפויים.

הצעד הראשון שיובא לאישור הוא פתיחת חנויות רחוב לפי ענפים מסוימים. החנויות ייפתחו בהדרגה, בהתאם להתפתחויות הקורונה וקצב העלייה של מספר הנדבקים.

צעד נוסף שיובא לאישור הממשלה הוא החזרת השירותים המשרדיים, כגון ראיית חשבון, עריכת דין והמפעלים התעשייתיים.

משרד הבריאות הציע כי בני 70 ומעלה או בני 65 עם מחלות רקע, שתי קבוצות סיכון – יישארו בבתיהם ולא יחזרו לעבודה בתקופה הקרובה.

צעד נוסף שצפוי להיות מאושר הערב הוא התרת פעילות ספורטיבית בטווח של עד 500 מטרים מהבית. ניתן יהיה לערוך פעילות ספורטיבית בחיק המשפחה הגרעינית או במסגרת של עד שני אנשים קבועים.

הממשלה צפויה להתיר תפילה במניין בשטח פתוח עם מגבלה של עשרה מתפללים לכל היותר.

חתונות, הלוויות ובריתות יוכלו להתקיים בנוכחות של 20 איש לכל היותר.

משרד החינוך הודיע על מתווה החזרה ללימודים: מוסדות החינוך המיוחד ישובו לפעילות ביום שלישי, הכיתות לחינוך מיוחד בבתי ספר רגילים יחזרו ברביעי והלימודים בחברה הערבית יחלו ב-25.4.

לצד ההקלות, בממשלה נבחנת האפשרות של הטלת סגר כללי בפעם השלישית ביום הזיכרון לחללי צה”ל וכן ביום העצמאות, כדי למנוע הדבקה המונית בנגיף.

עוד טרם אישור ההגבלות, בכירים מדגישים כי לא יתאפשרו התקהלויות בפארקים או קיום אירועים.

משרד הבריאות פרסם במוצאי שבת את הנתונים העדכניים ביחס להתפשטות הקורונה בישראל: מספר הנדבקים עלה ל-13,265 בני אדם, מתוכם 113 מונשמים, ומספר המתים טיפס ל-164.

3,456 החלימו מהמחלה.

ב-24 השעות האחרונות בוצעו 9,950 בדיקות קורונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות