זו התשובה שהוא קיבל על הבקשה לקיים ‘הפגנה’ אחרי כניסת השבת

תושב היישוב בית אל ביקש אישור לקיים 'הפגנה' אחרי כניסת השבת במשטרה אישרו אבל הדגישו: "לא תתקיים תפילה במקום. מותר להפגין אך לא לקיים תפילה" • "זה לא הגיוני שאסור להתפלל ומותר להפגין"
חרדים 10
כ"ג ניסן התש"פ / 17.04.2020 15:54

על רקע הפולמוס סביב החלטת הממשלה לאסור תפילות ולאפשר הפגנות: אהרון קוניגסברג, תושב היישוב בית אל, פנה היום (שישי) אל תחנת המשטרה בבנימין, וביקש לתאם לקראת השבת הקרובה ‘הפגנה’ שתתקיים כעשרים דקות אחרי כניסת השבת ולמחרת בבוקר – כפי שעשו אנשי ‘הדגלים השחורים בכיכר ‘הבימה’ בתל אביב.

לאחר שמילא את הטפסים על בקשת ההפגנה, בתוך פחות משעתיים אישרו לו במשטרה קיום מחאה, בתנאי שתעמוד בהוראות משרד הבריאות ותתקיים במקום פתוח בלבד ובמרחק של שני מטרים ממפגין למפגין, שישתמשו באמצעי הגנה.

אלא שבמסמך צוין במפורש: “לא תתקיים תפילה במקום. מותר להפגין אך לא לקיים תפילה. אי קיום ההנחייה עלול לגרור סנקציות מנהליות ופליליות לרבות הכרזה על ההפגנה כבלתי חוקית ופיזור ההגנה”.

קוניגסברג סיפר לערוץ 7: “קמתי בבוקר ואחרי שראיתי את ההפגנה של השמאל שהתקיימה ללא רישיון וללא אכיפה ובבניין סמוך שבו קראו בתורה קיבלו דיירים קנס, אמרתי שהדבר לא הגיוני.

“לכן, בגלל שאסור לקיים מניין הלכתי הבוקר למשטרה וביקשתי אישור לקיים הפגנה. כי הרי הפגנה המשטרה תאשר ותפילה לא. פניתי למשטרה, התקבלתי באדיבות רבה ותוך שעה וארבעים קיבלתי את האישור לקיים את ההפגנה. זה לא הגיוני שאסור להתפלל ומותר להפגין”.

ממשטרת ישראל נמסר לחרדים 10: “המשטרה פועלת ותמשיך לפעול אך ורק בהתאם לחוק, ובכל הנוגע למאבק בהתפשטות נגיף הקורונה- בהתאם לתקנות לשעת חירום וצו בריאות העם שגובשו על ידי הדרג המדיני. בתקנות קבעה הממשלה איסורים הנוגעים לתפילות ומנגד היתר להפגין במגבלות הקיימות ובהתאם ניתן האישור כאמור.

“בכל הנוגע למדיניות ההיתרים או ההגבלות יש לפנות למי שקבע והחליט עליהם ולא למי שאוכף אותם מתוקף תפקידו על פי חוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות