מה ללמוד בטלפון? לנדנד לילדים על זמן תפילה? • שו”ת החינוך המלא

נשיא המועצת של דגל התורה, מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, השיב אמש על שאלות בנושאי חינוך בעידן הקורונה • "כפייה זה לא משפיע בכלל זה עושה תוצאה הפוכה, אסור להכריח ילד"
יוסף גרינבוים
כ"ג ניסן התש"פ / 17.04.2020 12:16

שאלה: היות שהלימוד דרך הטלפון זה ודאי לא כמו הלימוד הרגיל, במה המלמדים יתמקדו האם בלימוד העיקרי גמרא לכיתות גבוהות, משניות לכיתות נמוכות וחומש לקטנים, או מה שמושך את הלב?

הגרי”ג אדלשטיין: “מה שמושך את הלב, מה שיותר מעניין ללמוד רק מה שיותר מעניין את התלמידים, העיקר שיהנו יותר, שירתק אותם שיהיה מעניין ומושך, זה העיקר, שיהיה דבקות בתורה. כל אחד לפי טבעו”.

שאלה: כמה וכמה הורים ששואלים. יש ילדים בבית בני 12 שהם מאבדים את המימד של הזמן כי נמצאים כל הזמן בבית, ישנים מאוחר וקמים מאוחר, עד כמה להקפיד איתם על זמן תפילה וקריאת שמע.

הגרי”ג: “רק בדרכי נועם בלי כפייה”.

השואל: לנדנד להם בדרכי נועם?

הגרי”ג: “לא לא לא לא לנדנד, רק בדרכי נועם, הילד יודע מה שטוב לו, צריך לתת לו עידוד שירצה שיהיה לו חשק, כפייה זה לא משפיע בכלל זה עושה תוצאה הפוכה, אסור להכריח ילד. רק בצורה מעניינת בידידות מתוך אהבה.

“בדרך כלל הילד עושה מה שאבא שלו עושה, זה טבע של חיקוי ואם מכריחים התוצאה הפוכה. רק בדרכי נועם.

“שלא ירגיש בכלל שיש ביקורת עליו! ילד מרגיש את הביקורת ואז זה כואב לו מאוד! זה גורם לילד לפריקת עול, שלא ירגיש ביקורת – זה כלל חשוב בחינוך!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות