הגר”ח: ‘אם היו יודעים כמה התורה מגנא ומצלא, הם היו מוצאים פתרון’

מה הגיב מרן הגר"ח קניבסקי במענה לפניות של ראשי ישיבות ומנהלי מוסדות חינוך לקראת פתיחת 'זמן קיץ'? • ראשי הישיבות ומנהלי המוסדות דורשים: לקדם את הדרך הטובה ביותר לקיים את סדרי הלימוד
יוסף גרינבוים
כ"ג ניסן התש"פ / 17.04.2020 01:38

ב’יתד נאמן’, ביטאון ‘דגל התורה’, מתפרסמים הבוקר (שישי) דבריו של מרן הגר”ח קניבסקי על קיום סדרי הלימוד בהיכלי התורה, בישיבות ובת״תים לצד התבטאותו מתוך כאב על האיסור לקיים מנייני תפילה.

בידיעה נכתב, כי במענה לפנייתם של מרביצי התורה, ראשי הישיבות ומנהלי מוסדות החינוך שהועברה אל הגר”ח לקראת פתיחת ‘זמן קיץ’, התבטא:

“התורה ציוותה עלינו לשמור על עצמנו עוד לפני שהם המציאו את החוקים שלהם. אבל אם הם היו יודעים כמה התורה והתפילות בציבור מגנא ומצלא, היו מוצאים פתרון שנצליח לעשות את זה בלי להיכנס לסכנה”.

יתד נאמן מציין, כי “לאור הדברים הברורים, הביעו אמש ראשי הישיבות ומנהלי המוסדות דרישה נחרצת, לקדם את הדרך הטובה ביותר לקיים את סדרי הלימוד בהיכלי התורה הישיבות הגדולות והקטנות, במוסדות הת”תים ובמוסדות הקירוב”.

המשמעות היא כי הכיוון של מרן הגר”ח הוא לחדש את הלימודים בישיבות ובחיידרים, אך יש להמתין לאישור מהרשויות במדינה.

לצד דברי הגר”ח מופיעה גם כותרת מדברי מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, כי “יש תקווה שימצאו עצה ללמוד בחדרים בלי סכנה, יש תכנית איך להחזיר את הלימוד בישיבות בלי סכנה, יש תקווה שהכל יסתדר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות