תכנית משרד הבריאות ליציאה מהסגר נחשפה וליברמן החל להסית

התכנית אינה כוללת פתיחת קניונים וחזרה ללימודים בחודש וחצי הקרובים • אביגדור ליברמן מנצל התכנית כדי להסית נגד אברכים ובחורי הישיבות: "ליצמן, היחידים שלא הוצאו לחל"ת ומעולם לא שילמו מס הכנסה או ביטוח לאומי וממשיכים לקבל מידי חודש קצבאות, אלו אברכים ותלמידי ישיבות"
אריה ריבקינד
כ"ב ניסן התש"פ / 16.04.2020 16:36

במשרד הבריאות ממליצים על מספר צעדים, אותם ניתן ליישם באופן מיידי לקראת היציאה ממשבר הקורונה. הפרטים נחשפו על ידי הכתבת קרן מרציאנו בחדשות 12.

התוכנית ממחישה פערים מהותיים בין עמדת משרד הבריאות למשרד האוצר.

בשלב הראשון, כך לפי הצעת משרד הבריאות, מהשבוע הבא תחול חזרה לעבודה בהיקף של 30% מהעובדים. במשרד הבריאות ימליצו להקפיד על הכלל לפיו מי שיכול לעבוד מהבית ימשיך לעבוד מהבית.

עוד בשלב הראשון – בני 70 ומעלה או בני 65 עם מחלות רקע יחויבו להישאר בבית. יתאפשרו טיפולים יחידניים בחינוך המיוחד. ספורט – רק לבודדים או למשפחה גרעינית, ככל הנראה שגם מעבר לטווח 100 המטרים שמותר כיום.

בשלב השני – כעבור שבועיים, בתחילת חודש מאי: העלאה ל-50% מהעובדים, במשמרות קבועות. אפשרות לשמירה על ילדים במסגרת ביתית – חיבור של עד שתי משפחות.

בשלב הזה תינתן האפשרות לאסוף משלוחים ממסעדות ובתי עסק, תפילות יותרו עד 10 אנשים במרחב פתוח, ביקורים משפחתיים מבוקרים יותרו – ופעילות ספורט בזוגות קבועים.

בשלב השלישי – באמצע חודש מאי: פתיחת חנויות, אך עדיין לא קניונים, פתיחת מספרות ועסקי קוסמטיקה – בתנאי מיגון מלאים עם אדם אחד וללא המתנה. שמירה על ילדים בקבוצות נפרדות של עד 5 ילדים בקבוצה.

בהצעת משרד הבריאות כלל לא מזכירים חזרה לשגרה של מערכת החינוך בקרוב – ובטח שלא מסעדות, מופעי תרבות וטיסות.

מי שניצל את פרסום התכנית כדי להסית נגד החרדים – הוא יו”ר ישראל ביתנו.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב ליברמן: “שמעתי שמשרד הבריאות בראשות ליצמן מתנגד לחזרה הדרגתית של המשק לתפקוד. אני רוצה להזכיר למר ליצמן שמאות אלפי אזרחים במדינת ישראל יצאו לחל”ת עם חשש כבד שלחלק לא מבוטל מהם לא יהיה לאן לחזור. עשרות אלפי עצמאיים ובעלי עסקים קטנים שכל חייהם שילמו מס הכנסה וביטוח לאומי, נותרו בלי פרנסה ולא מצליחים לחדור את סבך הבירוקרטיה על מנת לקבל הלוואה מהקרן שהקימה המדינה.

“היחידים שלא הוצאו לחל”ת ומעולם לא שילמו מס הכנסה או ביטוח לאומי וממשיכים לקבל מידי חודש קצבאות, אלו אברכים ותלמידי ישיבות. אולי הגיע הזמן שתסיק מסקנות מר ליצמן?”

נזכיר, כי ליברמן עצמו הפר את הוראות משרד הבריאות כאשר אירח את בנו וכלתו בליל הסדר, בניגוד להוראות.

יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני אמר בתגובה לדבריו המסיתים של ליברמן: “מי שמפר את כל החוקים והתקנות פעם אחר פעם, יכול לדבר נגד שר הבריאות, שרק אתמול התברר שפעל על פי הכללים וההנחיות? מי שבמשך כל השנים התברר שכסף ציבורי לא הכי מעניין אותו ואת מפלגתו, יכול לדבר כנגד מצבם הקשה של האברכים לומדי התורה, במיוחד בעת הזאת?

“ליברמן, בציניות מפחידה, פוער את פיו נגד האוכלוסיות החלשות בישראל, בחוסר אחריות מוחלטת שהיא ממנו והלאה. אסור לברנש הזה להיות במערכת הציבורית בישראל!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות