נתניהו רוצה בחירות? הנשיא העביר לכנסת: לא רואה אפשרות לממשלה

גורמים בכחול לבן: נתניהו רוצה בחירות רביעיות, הקלף האחרון שנותר כדי לדחוף לממשלת אחדות הוא האיום בקידום חקיקה אישית נגד ראש הממשלה • הליכוד: טענות מגוחכות
אריה ריבקינד
כ"ב ניסן התש"פ / 16.04.2020 11:26

אחרי פקיעת המנדט של יו”ר כחול לבן בני גנץ הלילה בחצות, הבוקר (חמישי) הודיע הנשיא ראובן ריבלין כי המנדט להרכבת הממשלה עובר לכנסת למשך 21 יום.

בשלב זה, רוב חברי הכנסת רשאים לבקש מנשיא המדינה, בכתב, להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהסכים לכך, והכל תוך 21 יום מהודעת הנשיא זו.

בהודעתו ליו״ר הכנסת כתב הנשיא: ״אנו מצויים במערכת בחירות, הנערכת זו הפעם השלישית, בתקופה של כשנה, ברצף, בלא שעלה בידי מי מנבחרי הציבור להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת. כנשיא המדינה מוטלת עלי החובה על פי חוק יסוד: הממשלה לפעול להביא להרכבת ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן, ובהתאם לכך הפעלתי את סמכותי במערכת הבחירות לכנסת ה- 23.

“… נוכח תמונת המצב שהתבררה בפני, במערכת בחירות שלישית זו, לפיה לאף אחד מן המועמדים אין תמיכה של רוב חברי הכנסת, באופן המאפשר להם לקבל את אמון הכנסת ולהרכיב ממשלה, גם לא בדרך של ממשלת אחדות, ומתוך מחויבות לתכליתו של חוק היסוד, להביא להרכבתה של ממשלה שתיהנה מאמון הכנסת, מהר ככל הניתן, אני מודיע לך כי אינני רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה, ואני מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת, שרשאית לפעול לפי סעיף 10(א) לחוק היסוד. אני תקוה כי יעלה בידי חברי הכנסת לגבש רוב, באופן שיאפשר להביא להרכבת ממשלה מהר ככל הניתן, ולהימנע ממערכת בחירות רביעית”.

בכירים בצוות המו”מ של כחול לבן התרשמו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בסבב נוסף של בחירות ולכן מתעוררים קשיים בכל פגישה ביניהם לצוות של הליכוד.

הגורמים אמרו לכאן חדשות כי הקלף האחרון שנותר בידי כחול לבן כדי לדחוף לממשלת אחדות הוא האיום בקידום חקיקה נגד נתניהו. הם ציינו כי עניין זה יקום או יפול על פי החלטתם של חברי סיעת דרך ארץ – יועז הנדל וצביקה האוזר – והביעו תקווה שהשניים יתמכו באפשרות של חקיקה כזאת.

בליכוד אמרו שתגובה לדברים כי “הטענה שראש הממשלה רוצה בחירות מגוכחת ומשוללת כל יסוד. ראש הממשלה פועל כדי להקים ממשלת חירום לאומית תוך שמירה על האינטרסים של המחנה הלאומי ותוך דאגה כי ההסכם יכובד על ידי שני הצדדים בצורה שווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות