מדוע השוטרים פרצו בעיצומה של תפילה בשידור חי לבית של הזמר? צפו

שוטר תועד מתפרץ לתוך הדירה של הזמר רולי דיקמן, שבאותה שעה העביר בשידור ישיר את תפילת החג - שהועברה גם ברמקולים לטובת דיירי הבניינים הסמוכים • המשטרה: "קיבלנו תלונות על רעש חריג ביותר, נכנסנו דרך החלון כי הם לא פתחו את הדלת"
חיים טוויל
כ' ניסן התש"פ / 14.04.2020 16:21

יואלי ורולי דיקמן, צמד האחים הזמרים, ביקשו לשמח את תושבי בני ברק הנצורים בבתיהם בימי הקורונה – והשמיעו תפילת הלל חגיגית באמצעות רמקטלים – מתוך ביתו הפרטי של רולי.

התפילה הועברה בשידור חי באינטרנט.

אלא שבאמצע התפילה הגיעו שוטרים לדירה ודרשו להפסיק בטענה ששכנים התלוננו על הרעש החריג.

לאחר שדפקו בדלת ולא נענו זינקו השוטרים אל הדירה באמצעות סולם מהגג, תוך כדי התפילה והורו על הפסקתה.

בהמשך הסכימו השוטרים כי ימשיכו את התפילה, והסתפקו במתן אזהרה כי עוצמת הרעש תונמך.

בשיחה עם אתר N12 שיחזר רולי את האירוע: “אנחנו התפללנו בגג אצלי בבית, אני גר במקום מאוד גבוה ועשינו מסיבה עם כל השכנים מהבניינים הצמודים, ועשינו שידור חי. אנשים מכל העולם צפו איתנו בשידור של התפילה, דיברתי עם ראש העיר לפני זה וקיבלתי אישור. תיאמתי שאת התפילה נעשה בשעות 10:00-12:00 ושיהיה טיפה רעש כי אנחנו עושים את זה עם רמקולים בגג, גם כדי שיתפללו איתנו בחוץ וגם כדי שיהיה לנו מניין”.

לדבריו,  “בבניין ממול עמדו בחלונות והתפללו איתנו, ותוך כדי ההלל הגיעו המשטרה, כנראה כי לכמה שכנים הפריע הרעש או שהפריע להם שיש גוון דתי, אבל הכל בסדר ואנחנו לא כועסים על אף אחד”.

על הפריצה של השוטרים לדירה הוא סיפר: “הם פרצו דרך הגג עם סולם. אני המשכתי את התפילה, לא חושב שאני צריך לעצור”.

הוא הוסיף וסיפר: “ברגע הראשון השוטר שלף את הכבלים ואמר שהוא מחרים את הציוד, אמרתי לו שהוא יכול לעכב אותי אבל לא להיכנס אליי לבית בלי צו. בנוסף, מדובר בשידור שעובר בשידור ישיר לכל העולם, אמרתי לו שדיברתי עם ראש העיר והתקשרתי אליו מיד. אחרי כמה דקות העניינים נרגעו, הם ביקשו שננמיך למרות שאנשים חיכו בחלונות להמשך התפילה, בסופו של דבר המשכנו את התפילה, אבל בווליום נמוך יותר. הייתה הפסקה של איזו עשר דקות”.

תגובת המשטרה: “השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה מתושבי המקום אודות רעש חזק מאוד באמצעות רמקולים שהוצבו במרפסת דירה בעיר בני ברק. עם הגעת השוטרים והתרשמותם כי אמנם מדובר ברעש חזק וחריג בניגוד לחוק, פנו למחזיק המקום בכדי שינמיך את עוצמת המוזיקה וכך עשה תחילה.

”לאחר עזיבת השוטרים את המקום, התקבלו פניות נוספות מאזרחים שדיווחו כי המוזיקה הוגברה שוב כפי שהיה קודם לכן. השוטרים שבו למקום ודפקו על הדלת במטרה להפסיק את ביצוע העבירה, אולם אלו שהיו בדירה והקימו את הרעש, לא פתחו את הדלת והתעלמו, ולכן נאלצו השוטרים להיכנס לדירה דרך המרפסת. למרות האמור, הסתפקו השוטרים באזהרה נוספת תוך ניתוק מערכת ההגברה ללא מתן דו״חות. נדגיש כי פעילות אכיפה זו אינה קשורה לתקנות לשעת חירום או למניעת התפשטות נגיף הקורונה כלל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות