כפר חב”ד מבכה: משרד הבריאות מייצר תמונה מעוותת שמכפישה אותנו

למרות שמשרד הבריאות מודע לכך שבכפר חב"ד לא התרחשה התפרצות חריגה בדומה למה שהתרחש בבני ברק, ומרבית הנדבקים לא שהו בכפר חב"ד, אלא נדבקו בניו יורק - הנתונים של המשרד מציגים כאילו כפר חב"ד מהווה מוקד התפרצות
תמי גיל
י"ט ניסן התש"פ / 13.04.2020 20:07

יו”ר ועד כפר חב”ד, הרב שמעון רבינוביץ, טוען במכתב ששיגר היום (ב) למנכ”ל משרד הבריאות, כי אופן הצגת נתוני הקורונה על ידי המשרד הבריאות, מייצר תמונה תקשורתית שגויה שפוגעת בתדמית של כפר חב”ד.

“כפר חב”ד שמוכר בישראל כישוב המפיץ אור, שמחה ויהדות לכל רחבי הארץ – מוצג בכותרות בכלי התקשורת כישוב בצמרת התחלואה בישראל, בה בשעה שכפר חב”ד הוא בצמרת ההחלמה והתושבים בכפר שומרים בקפדנות על הוראות משרד הבריאות והנחיות הרבנים”, טוען רבינוביץ.

בראש דבריו מונה רבינוביץ את קבוצת הבחורים שהגיעה מחצרו של הרבי בניו יורק ורשומה בתעודת הזהות כתושבי הכפר, למרות שרגלם לא דרכה בכפר בשנה האחרונה.

לטענתו, משרד הבריאות מודע לכך שבכפר חב”ד לא התרחשה התפרצות חריגה בדומה למה שהתרחש בבני ברק, ומרבית הנדבקים לא שהו בכפר חב”ד, אלא נדבקו בשכונות החרדיות של ניו יורק.

אך עיקר הטענה של ועד כפר חב”ד היא כי האופן שבו מציג משרד הבריאות את הנתונים מעלה תמונה כאילו כפר חב”ד מהווה מוקד התפרצות של הקורונה – וכך הוא גם מוצג בתקשורת. זאת בשעה שהנתונים האמיתיים מראים שבכפר חב”ד נעצרה ההדבקה, אין גידול במספר החולים ולהיפך יש ירידה דרסטית של 45% במספר החולים, עם החלמה של למעלה מ-20 חולים.

לאור הטענות שמעלים בכפר חב”ד במכתב, הם פונים למשרד הבריאות בבקשה לשנות את אופן הצגת הנתונים ו”לתת מכאן ואילך ביטוי לעובדות המפורטות לעיל, בעת פרסום הנתונים, לבל תצא שגגה ומכשלה מתחת ידכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות