איכלר: כך הפכו את אויב הקורונה הסמוי לאויב גלוי שנראה כחרדי

ח"כ ישראל אייכלר מכתב לראש הממשלה ושר הבטחון, בו קבע:  "אין מנוס מלקבוע שמניעים פסולים עומדים מאחורי הסגר על החרדים" • "הגיעה השעה להקים קול זעקה ולהטיח את האמת בפרצופם של פקידים המתיימרים להטיל עלינו סגרים"
אריה ריבקינד
י"ט ניסן התש"פ / 12.04.2020 22:01

בעקבות המשך הסגר על העיר בני ברק והטלת הסגר על שכונות חרדיות בלבד, שיגר היום (ראשון) ח”כ ישראל אייכלר מכתב לראש הממשלה ושר הבטחון, בו קבע:  “אין מנוס מלקבוע שמניעים פסולים עומדים מאחורי הסגר על החרדים”.

לדבריו, “כבר בערב הפסח דרשנו לפרוץ את המצור על בני ברק בשיירות מזון. אכן פיקוד העורף וארגוני מתנדבים חרדים חילקו מזון לקשישים וחולים, באופן מעורר כבוד ועל כך יבורכו כל האנשים הטובים העוזרים לנזקקים, אבל לא יתכן הסגר סלקטיבי, החל מבני ברק מול שכנותיה ועד השכונות החרדיות בירושלים”.

במקביל התריע ח”כ אייכלר נגד הסגר הסלקטיבי החושף את האיבה לחרדים, החל מבני ברק מול שכנותיה ועד השכונות החרדיות בירושלים: “כפי שפורסם יש שכונות נוספות בארץ, שנגועות בקורונה ועונות על הקריטריון של חולה אחד לאלף תושבים ובכל זאת לא הוטל עליהם סגר. כשבוחנים את מפת השכונות שהפכו לגטאות, עולה תמונה ברורה ומצמררת: הקריטריון להטלת סגר אינו קשור לרמת התחלואה בלבד. אפשר לראות זאת בשכונת רחביה שבותרה לפי רחובות, ואילו שכונת רמות והעיר בני ברק כולה שגם בהן רמת התחלואה שונה מרחוב לרחוב, הוטלו בהסגר כולל.

“אין ספק שאסור לחסוך שום צעד הכרחי לבלום את המגיפה. הציבור יקבל באהבה כל הגבלה, שנועדה להציל נפשות מן הנגיף. כל הסגר או צעד של הגבלה לצורך מלחמה בקורונה בלבד, יתקבלו באמון הציבור אם יתייחסו לפי מצב התחלואה בלבד, בצורה שוויונית לכל אדם  בלי אפליה והבדל על רקע גיאוגרפי או סטריאוטיפי”.

אייכלר הוסיף: “לצערנו מצטייר שדעות קדומות בתקשורת משפיעות על אסטרטגיית ניהול המשבר. כך קורה שבבני ברק הסגר נמשך במלוא חומרת הדין, למרות שרמת התחלואה הולכת ופוחתת מיום ליום, ואילו ערים שבהן רמת התחלואה עולה בקצב מדאיג, עדיין פתוחות לכל דורש.

“החמור מכל הן תמונות הזוועה של שוטרים הסוחבים באכזריות פגוע נפש, במהלך מרדף אחרי מפירי תקנות. התקשורת מציגה ומנפחת כל התקהלות של קיצוניים חרדים, ולא התקהלויות גדולות של בליינים בתל אביב ובמקומות נוספים”.

הוא הדגיש: “אני שב ואומר זאת בכאב רב, מה שאנחנו רואים בשבועות האחרונים זאת איבה גלויה מצד חלק ממקבלי ההחלטות, שהפכו את אויב הקורונה הסמוי לאויב גלוי שנראה כחרדי.

“הגיע הזמן לומר למלאך המשחית הרף! לא ניתן את דמנו להפקר. הגיעה השעה להקים קול זעקה ולהטיח את האמת בפרצופם של פקידים המתיימרים להטיל עלינו סגרים במסווה של טיפול במגיפה”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות