11145 חולים בנגיף, 183 במצב קשה: ירידה ראשונה במספר המונשמים

לראשונה מאז התפרצות נגיף הקורונה בישראל חלה ירידה במספר המונשמים • ראש המועצה הלאומית לכלכלה: "אני לא חושב שבעוד חודשיים נהיה במצב שבו כאילו כלום כמעט לא היה, זה תרחיש אופטימי מדי" • בר סימן טוב: "ראינו מה קורה במדינות אחרות שבהן התרופפה המשמעת"
חרדים 10
י"ט ניסן התש"פ / 12.04.2020 21:40

משרד הבריאות הודיע הערב (ראשון) כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-11,145 בני אדם.

מהם 183 במצב קשה ו-131 מונשמים.

מספר הנפטרים מקורונה בישראל הוא 105 בני אדם. עד כה החלימו מהנגיף 1,627 חולים.

במהלך היום בוצעו 4941 בדיקות לאבחון קורונה ומאז התפרצות הנגיף בישראל בוצעו 163,087 בדיקות בסך הכל.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי חלה ירידה ראשונה במספר החולים המונשמים – 131 לעומת 132 אמש.

לפי דיווח בחדשות 12, גורמים במשרד הבריאות זקפו את הירידה  במספר המונשמים לזכות המגבלות המחמירות שחלו על האוכלוסייה בחג הפסח.

אך יש מי שיטענו  כי הירידה הגיעה עקב כך שכמה מהחולים המונשמים מתו.

בכיר במשרד הבריאות: “בסופו של דבר אנחנו מסתכלים על מספר החולים המונשמים בישראל ברגע נתון. זה חלק מהתוצאות של הצעדים שנקטנו בשבועות האחרונים וזה מראה שהשיטה עובדת, יש בלימה של ההתפשטות”.

הבכיר במשרד הבריאות הוסיף בנימה אופטימית שבקרוב נוכל לחזור לשגרה: “אני מאמין ומקווה שלאט לאט נוכל להתחיל לשחרר את המגבלות באופן הדרגתי כדי לא לחנוק את המשק”.

עם זאת, גורמים בכירים מעריכים שלא יהיה ניתן לחזור לפעילות הדרגתית כבר אחרי פסח.

שר בממשלה אמר ל’כאן חדשות’: לא תהיה חזרה לשגרה אחרי פסח. אנחנו עוד ארבעה ימים נהיה אחרי הנקודה שתמיד נשאו אליה עיניים, ‘אחרי פסח’ – וזה רחוק מלהיגמר. אין כרגע אסטרטגיית יציאה ברורה, אין מספיק בדיקות ואין כלים שמונחים על השולחן מלבד ההחלטות ששמות את המדינה בהסגר”.

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופסור אבי שמחון, אמר הערב כי הוא לא רואה את מערכת החינוך חוזרת לפעולה ביום ראשון הקרוב. בריאיון לדוריה למפל ב’כאן חדשות ‘ – אמר שמחון: “אני לא חושב שבעוד חודשיים נהיה במצב שבו כאילו כלום כמעט לא היה, זה תרחיש אופטימי מדי”.

צילום: David Cohen/Flash90

משה בר סימן טוב, מנכ”ל משרד הבריאות, אמר היום: ״סכנת ההידבקות והתפשטות נגיף הקורונה טרם חלפה אני חוזר ומדגיש שיש להישאר בבית ולצאת רק לפעולות חיוניות כגון רכישת מזון ותרופות. יש לעטות מסכה בכל יציאה מהבית ולשמור על מרחק של שני מטרים מאדם לאדם, וחשוב מאוד להקפיד על רחיצת ידיים.

”אני מבין שזה קשה להישאר בבית לאורך זמן אך הציבור הוכיח ומוכיח את יכולתו לעמוד בהנחיות ולהגן על המשפחות של כולנו”.

בר סימן טוב הדגיש: ”קיום מפגשים בחג מסכן את החיים של כולנו. ראינו מה קורה במדינות אחרות שבהן התרופפה המשמעת ועלינו לגלות משמעת לאורך זמן כדי לא להגיע למצבים הללו. אני חוזר ומדגיש – תישארו בבית בכל ימי החג״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות