הימין לנשיא: למה אתה לא עושה כעת כמו אחרי הבחירות בספטמבר?

השרים ישראל כ"ץ ויריב לוין הגישו לנשיא המדינה פניה רשמית - ודרשו ממנו לפעול כפי שפעל לאחר הבחירות שנערכו בספטמבר, "כשהיו לגנץ רק 54 ממליצים" • גוש הימין כולו, המונה 59 מנדטים - שיגר פניה דומה
אריה ריבקינד
י"ח ניסן התש"פ / 12.04.2020 16:13

שר החוץ ישראל כ”ץ ושר התיירות יריב לוין פנו היום (ראשון) במכתב רשמי לנשיא המדינה, בו הם מבקשים ממנו להעביר את המנדט להרכבת הממשלה לידי יו”ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השניים שיגרו את מכתבם בעקבות הודעת נשיא המדינה לפיה אם לא יחתם עד מחר בחצות הסכם קואליציוני בכוונתו להשיב את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת.

במכתבם הזכירו השניים, בין היתר, כי מתווה האחדות המוסכם הן על הליכוד והן על כחול לבן הוא הקמת ממשלה שבראשה יעמוד בשלב הראשון בנימין נתניהו.

השניים ציינו גם את העובדה שלאחר בחירות ספטמבר, כאשר לא עלה בידי נתניהו להרכיב ממשלה, עבר המנדט לבני גנץ, למרות שמספר הממליצים עליו היה נמוך משמעותית, ועל כן יהיה נכון לנקוט באותה גישה גם הפעם.

מהליכוד נמסר: “תנועת הליכוד שבה ומבקשת מהנשיא ריבלין להעביר את המנדט לראש הממשלה נתניהו, ראש המפלגה הגדולה בכנסת ועם 59 ממליצים, בדיוק כפי שנהג הנשיא ריבלין לאחר הבחירות הקודמות בספטמבר, כשהעביר את המנדט מראש הממשלה נתניהו לח״כ גנץ כשהיו לגנץ רק 54 ממליצים”.

גם גוש הימין פרסם הודעה משותפת מטעם ראשי מפלגות וסיעות הליכוד, ש״ס, יהדות התורה, ימינה וגשר:

“אנו, ראשי הסיעות והמפלגות, קוראים לך, נשיא המדינה ראובן ריבלין, להעביר את המנדט לראש הממשלה בנימין נתניהו שיש לו 59 ממליצים – בדיוק כפי שלאחר הבחירות הקודמות בספטמבר העברת את המנדט לידיו של ח״כ בני גנץ כשהיו לו 54 ממליצים בלבד”.

בסיעת ‘ימינה’ קראו אחר הצהריים ליו”ר כחול לבן לוותר על כמה מדרישותיו על מנת לאפשר הקמת ממשלת אחדות בהקדם.

“גנץ, זו לא בושה לוותר”, ציינו בימינה בתגובה להודעת הנשיא לפיה לא יאריך את המנדט שהעניק לגנץ לצורך הרכבת הממשלה. “מלכתחילה דרישותיך, כמי שעומד בראשות סיעה של 17 מנדטים מול גוש של 59 מנדטים, היו לא הגיוניות ולא לגיטימיות לפי שום היגיון דמוקרטי”.

בימינה הוסיפו: “אנו קוראים לך לגלות אחריות, להיכנס לממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו, לוותר על תיק המשפטים ועל הוועדה למינוי שופטים ולאפשר את החלת הריבונות על כלל ההתיישבות באופן מיידי, כפי שרוב מוחלט של חברי הקואליציה העתידית מבקשים. זו מהות הדמוקרטיה”.

מנגד, ב’יש עתיד’ קוראים לגנץ לחדש את מהלכי החקיקה שימנעו מראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה.

ח”כ בועז טופורובסקי קרא לגנץ לנצל את היממה הקרובה להתנעת המהלך: “‏גנץ, עכשיו זו ההזדמנות שלך, לפני שהמנדט נלקח ממך קדם את החוקים עליהם אתה חתום ושאותם אתה מונע מלקדם כיו”ר הכנסת: ‏1. הגבלת כהונת ראש הממשלה. ‏2. לא יוטל התפקיד להרכבת הממשלה על ח”כ אשר הוגש נגדו כתב אישום. ‏בני, נצל את הרגע וקיים את שהבטחת לפני שיהיה מאוחר מידי, לך ולדמוקרטיה הישראלית”.

מוקדם יותר היום הודיע נשיא המדינה ראובן ריבלין ליו”ר כחול לבן ח”כ בני גנץ כי לא יאריך את המנדט שקיבל גנץ להרכבת הממשלה לפני ארבעה שבועות.

ריבלין הודיע עוד כי אם לא יושג הסכם על הרכבת ממשלה עד מחר בחצות הלילה יחזור המנדט להרכבת הממשלה לכנסת ולא יעבור לבנימין נתניהו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ההיפך, עדיף שישתקו
    12/04/2020 17:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם ריבלין יטיל על נתניהו,הרי שמיד יוגש בגץ נגד העניין שחבר כנסת עם כתב אישום לא יוכל לקבל מנדט מהנשיא.
    עדיף להשאיר את המצב כך, שלכנסת יהיו 21 יום, וממילא אם לנתניהו יש 61 אז הוא יהיה ראש ממשלה

  2. ריבלין שונא את ביבי אישית ולכן לא נותן לו את המנדט אחרי שגנץ נכשל כפי שהיה מקובל
    12/04/2020 21:27
    ישראלי
  3. חבל שהנשיא מוטה לטובת גנץ בצורה כה שקופה.
    עכשיו התור של נתניהו לקבל את המנדט. נקודה.