המשנה למנכ”ל הבריאות מאשים את המנכ”ל של הדסה: בוגד במולדת

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' גרוטו: "אם להדסה יש קיבולת לעוד בדיקות אז תנו אותה לחולים לפי רמת סיכון ולא לפי גודל הכיס!" • הדסה: "פרופ׳ גרוטו תוקף את הדסה ואת מנהלה בשל החלטות נכונות ומוצדקות"
חרדים 10
ט"ז ניסן התש"פ / 09.04.2020 21:11

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ גרוטו מאשים את מנכ”ל הדסה, פרופ’ זאב רוטשטיין בבגידה במולדת – כך דיווח כתב חדשות 12 יואב אבן.

פרופ’ גרוטו מתח ביקורת חריפה על בדיקות הקורונה שבית החולים ‘הדסה’ מבצע עבור מפעלים שבהם עובדים צעירים ובריאים.

הבדיקות האלה לא נעשות לאנשים חולים, אלא לעובדים בריאים ללא קריטריון שמצדיק זאת.

במהלך דיון שעסק בנושא, אמר פרופ’ איתמר גרוטו: “במצב של משאב שנמצא בחסר, אז למה עושים בדיקות לאנשים לא רלוונטיים? הרי זה בא על חשבון חולים! אם להדסה יש קיבולת לעוד בדיקות אז תנו אותה לחולים לפי רמת סיכון ולא לפי גודל הכיס!

“לא ייתכן שעובדים בריאים יקבלו קדימות על פני קשישים וחולים! לא ברור לי איך פרופ’ זאב רוטשטיין, מנכ”ל הדסה, בכלל משיג את הבדיקות האלה. אנחנו מנהלים את כל הרכש באופן מרכזי, ורוטשטיין נלחם נגד המדינה על אותם משאבים. לדעתי מדובר בפעילות הגובלת בבגידה במולדת, אין לי דרך אחרת לתאר את זה”.

מביה”ח הדסה נמסר בתגובה: “פרופ׳ גרוטו תוקף את הדסה ואת מנהלה בשל החלטות נכונות ומוצדקות שקיבלו ושימשו לאורך כל המלחמה בקורונה כחלוץ לפני המחנה תוך שהם מראים את הדרך הנכונה למשרד הבריאות שאף שינה החלטותיו לפי המתווה שהתווה פרופ׳ רוטשטיין.

“בעת הזאת כשצוותינו במלחמה של ממש להצלת חיים ועם ישראל בסגר וספון בביתו, כאשר למעלה ממליון אזרחים איבדו את מקום עבודתם והם מיואשים בביתם, לא הדסה ולא פרופ׳ רוטשטיין יצאו למלחמה או בניגוח נגד יועצי הנהגת המדינה, אלא ימשיכו בלהתוות את הדרך הנכונה לשמור על האוכלוסיה לשמור על קשישי המדינה בביצוע סיקורים וניקוי הצוות המטפל בהם, וימשיכו להוכיח כיצד צריכה המדינה לצאת מהמשבר תוך הפעלת המשק על פי נתונים שנאספו ולא על סמך ניחושים, ולשמור שהמדינה לא תתרסק כלכלית. הדסה הוכיחה עצמה גם בעת הזאת כגוף רציני, אחראי הפועל על פי שכל ישר!

“כל טענות הסרק של פרופ גרוטו דינם להתברר בפורומים המתאימים בחמש אחר המלחמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות