‘גטו בני ברק’: ראש העיר רמת גן הציב גדר בין הערים • צפו

עיריית רמת גן הקימה הבוקר גדר תיל בינה לבין בני ברק - שנמצאת תחת הסגר: "חסמנו נקודות לא מאובטחות" • בני ברקי: "השלב הבא - ירי צלפים למי שיעז לחצות את הגדר" • עיריית בני ברק: "זה מעשה נבזי ומכוער, צעד מחליא ללא כל סמכות שמזכיר תקופות אפלות בעבר היהודי"
חיים טוויל
י"ב ניסן התש"פ / 06.04.2020 12:05

סערה: עיריית רמת גן הקימה הבוקר (שני) ‘גטו’ חדש – גדרות תיל שימנעו מעבר של הולכי רגל מבני ברק לרמת גן, במקומות שבהם אין מחסומים של המשטרה,  ללא אישור המשטרה וגורמי הפיקוח.

נקודת המעבר שנחסמה היא בין שדרות ירושלים ברמת גן לשדרות גולומב בבני ברק.

ברמת גן הסבירו: “משטרת ישראל הודיעה לעירית רמת גן שבעקבות מצוקת כוח אדם וריבוי משימות היא נאלצת לעזוב כמה נקודות חסימה מתוך ה-70. מיד החלו הנקודות הלא מאובטחות לשמש למעבר למפרי ההסגר הקריטי לבריאות הציבור. חסימות רכות על ידי מחסומים ניידים ושילוט הופרו ונרמסו בגסות.

“כל עוד משטרת ישראל לא תחזור לחסום את הנקודות וכל עוד מעבר בין הערים אסור על פי חוק האחריות לבריאות הציבור מובילה למסקנה שראוי ונכון לסגור ולתחום כל פרצה עד תום ההסגר”.

עובדי עיריית בני ברק מסירים את הגדר. צילום: עיריית בני ברק

בתגובה הורה מנכ״ל משרד הפנים לראש עיריית רמת גן להסיר את הגדרות שהוצבו הבוקר בגבולות בני ברק – ועובדי עיריית בני ברק נשלחו להסיר את הגדרות שהקימה עיריית רמת גן.

הקמת הגדרות עוררה סערה בעיר החרדית.

תושב העיר כתב: ”כזה עוד לא ראיתם. עיריית רמת גן הציבה גדר חסימה לתושבי בני ברק, השלב הבא – ירי צלפים למי שיעז לחצות את הגדר”.

סגן ראש העיר, עו”ד גדליהו בן שמעון מש”ס אמר: “ההתנהלות של כרמל שאמה לא מכובדת. בימים בהם אנו נדרשים לערבות הדדית וסולידריות, שאמה עושה את ההפך הגמור ומרבה את הפילוג והקיטוב. לנבחרי ציבור יש אחריות. מצופה ממנו לנהוג בהתאם”.

 

עו”ד משה יצחק אוסדיטשר כתב לראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן: ”לאור שיעור ההדבקה הגבוה של תושבי רמת גן כפי שאתה כתבת, תראה מנהיגות ואכפתיות ותבנה גדר מסביב לרמת גן לערים הצמודות לה תל אביב וגבעתיים, בדיוק כמו שדרשת לבני ברק, אחרת אתה באמת שונא חרדים”.

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, אמר: “משבר הקורונה יחלוף, אבל התנהלותו הבלתי אנושית של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה תיזכר לדיראון עולם. האיש שניסה לגזור קופון פוליטי על המצוקה של תושבי בני ברק כשהוטלו עליהם הגבלות תנועה, מקים גדרות מסביב לגטו שהוא דרש להקים”.

עיריית בני ברק מחתה גם היא בתוקף על “מעשה נבזי ומכוער של ‘שכנות טובה’ מצד עיריית רמת גן שבחרה בצעד מחליא ללא כל סמכות, כפי שקבע גם שר הפנים אריה דרעי. תושבי בני ברק שומרי חוק ומתנהלים בהתאם להנחיות, הקמת הגדרות היא צעד אלים שמתאים להתנהלות של עבריינים, ומזכיר תקופות אפלות בעבר היהודי”.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ: “ראש עיריית רמת גן עושה, שוב, דין לעצמו ומתגלה כמפר חוק סדרתי, ובעיקר כאדם שאיבד את טיפת החמלה והסולידריות האחרונה. תושבי רמת גן צריכים להתבייש בו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות