חולה שיתנגד לפינוי – יפונה בכוח: כל מה שכדאי לדעת על הסגר בב”ב

בני ברק הפכה מאמש ל"אזור מוגבל" בו הוטלו הגבלות חמורות על העיר - והכניסה והיציאה יורשו רק בתנאים מסוימים • כל חולי הקורונה צפויים לעבור למתקנים שהמדינה תגדיר • המתנגדים יפונו בכוח על ידי המשטרה
חיים טוויל
ט' ניסן התש"פ / 03.04.2020 02:38

שרי הממשלה אישרו הערב (חמישי) הטלת סגר מיוחד על אזורים עם תחלואה גבוהה של נגיף הקורונה.

העיר הראשונה שתוגבל בה התנועה על פי ההנחיות החדשות היא  בני ברק. אזורים נוספים בהם ישנה תחלואה גבוהה כמו שכונות בירושלים ואלעד צפויים גם הם להיכנס לסגר. העיר טלזסטון כבר הכריזה על בידוד עצמי החל מהבוקר.

במסגרת ההגבלות על אזורים בהם התפשטות הקורונה היא גבוהה, תותר יציאה וכניסה מהאזורים המיוחדים בתנאים מגבילים מאוד.

לפי ההחלטה, היציאה מבני ברק תתאפשר רק לצורך קבלת טיפול רפואי חיוני, הליך משפטי, או למילוי תפקידו של שוטר, חייל או איש צוות רפואי היוצא מתוקף תפקידו.

התושבים יורשו לצאת עבור השתתפות בהלוויה מצומצמת, העברת ילד להורה אחר, או צורך חיוני אחר שיאושר על ידי הרשויות.

הכניסה לעיר בני ברק תתאפשר רק במקרים הבאים: כניסת גוף הצלה כמו צה”ל, משטרה ומד”א; כניסת אדם המתגורר דרך קבע באזור; עובדים סוציאליים, עובדי רווחה ועיתונאים; כניסה לצורך אספקת מוצרים או לצורך העברת קטין בהסדר משמרות, וכניסה לצורך חיוני אחר שיואשר על ידי רשות החירום הלאומית.

מדובר בהכרזה שתוקפה עד שבוע ימים וניתן להאריך אותה בחמישה ימים בכל פעם עד 21 ימים.

משרד הבריאות אישר למשטרה לפעול בכוח כנגד מי שלא יציית להנחיות החדשות.

מבצע האכיפה בעיר צפוי להיות מורכב ורגיש ומסתמן כי מי שיבצע את הפינוי של חולי קורונה לא יכולים לקייחם בידוד כראוי – מהעיר למלוניות, הם אנשי פיקוד העורף. במקרים של חולים שיסרבו להתפנות מרצונם יקראו למקום צוותים של משטרה להם סמכות חוקית לפנות בכוח אזרחים.

בישיבת הממשלה הטלפונית אושרו גם ההחלטות הבאות:

• הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו״ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר.

עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו״ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.

• תנתן אפשרות להגיש השגה ועתירה כנגד ההחלטות בדבר מקום השהיה בבידוד כאמור.

• המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ומוצרי נקיון.

• במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו״ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה – עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 ש”ח.

•  הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסוימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ״אזורים מוגבלים״.

הצעדים יאפשרו להגביל את תנועות הציבור בכניסה לאזור המוגבל וביציאה ממנו, אף מעבר להגבלות הכלליות שנקבעו בתקש״ח (הגבלת פעילות), לצורך שמירה על בריאות הציבור.

• קביעת העיר בני ברק כאזור מוגבל לפי תקנות שעת חירום – בהתאם לתקנות שעת החירום אותם אישרה הערב הממשלה, הוחלט להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר בני ברק כאזור מוגבל.

• הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה שתוסמך להכריז על אזור כ״אזור מוגבל״ במסגרת המאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה.

הרכב הוועדה:
רה”מ – יו״ר
שר הפנים – מ״מ
שר הבט״פ
שר הבריאות
שר הביטחון
שר האוצר

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות