מביך: ההנחה ש-38% מתושבי בני ברק חולי קורונה בשל טעות חישוב?

מנכ"ל מכבי שירותי בריאות אמר היום: כ-38% מתושבי בני ברק, שזה 75 אלף איש - חולים בקורונה • 'הארץ': מבדיקה של משרד הבריאות עם הגורמים שבנו את המודלים עבור מכבי עולה ש-35% מהבדיקות בעיר אמנם יצאו חיוביות, אך רוב הנבדקים הם מי שהראו תסמינים מוקדמים
חרדים 10
ט' ניסן התש"פ / 02.04.2020 21:20

לאחר שמנכ”ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, אמר היום (חמישי) בדיון בוועדת הקורונה בכנסת כי כ-38% מתושבי בני ברק חולים בקורונה – כעת מתברר כי מדובר ככל הנראה בטעות חישוב.

לפי דיווח ב’הארץ’, מבדיקה חוזרת של משרד הבריאות עם הגורמים שבנו את המודלים עבור קופת החולים מכבי עולה ש-35% מהבדיקות בתחנת הבדיקה של מכבי בעיר אמנם יצאו חיוביות, אך רוב הנבדקים הם מי שהראו תסמינים מוקדמים של המחלה.

מכאן, ששיעור החולים בעיר כנראה גבוה בצורה יוצאת דופן לממוצע הארצי, אך רחוק מהמספר שציין סער.

לפי הדיווח, ייתכן שהמספר האמיתי הוא רק עשירית מהנתון שמסר.

במהלך הדיון אמר סער: “מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע”.

לדבריו, “בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך”.

יו”ר הוועדה ח”כ עפר שלח הגיב לדבריו של מנכ”ל מכבי שירותי בריאות: “ההערכה לפיה צפויים בבני ברק 75 אלף חולי קורונה מעוררת דאגה ומחייבת פעולה מיידית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מביך שכותבים דבר כזה, זה מה...
    03/04/2020 10:32
    גלינדה
  1. זה מה שקורה כשאין לימודי ליבה.
    סטטיסטית יש עקרון שאומר שמדגם מגודל מסויים, מתפלג נורמאלית ובקרוב גדול לפי התפלגות האוכלוסיה עם טווח שגיאה של אחוזים בודדים שקטן ככל שהמדגם גדול יותר.
    מדגם הבדיקות היה פי 100 לפחות מהרף המינימלי למדגם שיתפלג כמו האוכלוסיה, לכן אם במדגם יצאו 35 אחוזים נגועים, הרי שבאוכלוסיה הכללית ההומוגנית למדגם סדרי הגודל יהיו בין 33 ל38 אחוזים, לכן אין שום דבר מביך בקביעה להלן למעט הבורות של כותבי הדברים.

    • שפוי   08/04/2020 01:01

      הם לא מדגם מייצג לשאר האוכלוסיה בשום אופן, הם מייצגים את אולי את אוכלוסיית האנשים עם תסמינים אבל לא את האוכלוסיה הכללית שאין לה תסמינים מין הסתם.
      מדובר בהיגיון פשוט, מה לא ברור פה?.