שומר סוד? I בני גנץ: לא אלכלך על בוגי ויאיר למרות מה שאני יודע

יו"ר כחול לבן הסביר לחברים קרובים מדוע בחר להקים ממשלת אחדות: "אין אופציה לממשלת מיעוט; לא הייתי מוכן להעמיד את החברה בישראל לבחירות רביעיות" • "עת צרה היא לישראל (ולעולם) ואני לא מוכן לעמוד מנגד ולעסוק בסיפור של אתמול"
אריה ריבקינד
ח' ניסן התש"פ / 02.04.2020 03:16

יו”ר כחול לבן בני גנץ הסביר בקבוצת וואטסאפ של חברים קרובים מדוע בחר להיכנס לממשלת אחדות עם בנימין נתניהו, למרות שידע שחלק לא מבוטל מתומכיו יהיו מאוכזבים מכך.

”יש לי תחושה שאתם כועסים ומאוכזבים ממני… אני מבקש להסביר”, כתב גנץ בהודעה שנחשפה בחדשות 12.

“לא הייתה אופציה לממשלת מיעוט; לא הייתי מוכן להעמיד את החברה בישראל לבחירות רביעיות; וקיפאון פוליטי היה משאיר את נתניהו לבד בממשלה”.

לדבריו, “רוב תומכי כחול לבן חשבו שצריך להיכנס, ובלבד שנשמור על תיק המשפטים”.

גנץ מתח ביקורת על שותפיו לשעבר בכחול לבן, יאיר לפיד ומשה יעלון: “אני יודע שהם חתמו, ומאחורי גבי, על פרישה משותפת מספר ימים לפני כן. עד רבע שעה לפני ההצבעה עוד הצעתי להם שיתחייבו ללכת איתי לכל אופציה – ולכן תפקיד היו”ר יהיה אצלי כדי להגיע לפתרון, וכי אני רוצה שמאיר כהן יהיה יו”ר”.

הוא הוסיף: “אני מבין ללב מאוכזביי, אבל תסריט המציאות, שהוא מאתגר יותר מ’בית הקלפים’, חייב אותי לפעול. ואם זהו סופי הפוליטי אבל אשרת את מדינת ישראל – אז עשיתי משהו”.

גנץ כתב עוד: ”עת צרה היא לישראל (ולעולם) ואני לא מוכן לעמוד מנגד ולעסוק בסיפור של אתמול. יאיר ובוגי – אנשים ראויים שהיוו משקולת מצערת הן למנהיגות שלי ובעיקר לחופש התמרון הפוליטי שתמיד נדרש ובעת הזו נדרש שבעתיים. אני לא אלכלך עליהם ואשמור על ממלכתיות מולם למרות מה שאני יודע”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ילכלך
    02/04/2020 07:05
    איתי
  1. נחכה ונראה, גם חתן וכלה בתחילת הנישואין הם מאוד עדינים זה לזו, עד שנכנס החתול השחור בניהם, לא להתרגש מאימרה מאוד מוכרת,
    ימים יעידו,,,

  2. גנץ, אל תסביר לי למה גנבת את הקול שלי.
    02/04/2020 09:56
    אבי
  3. די והותר במה שעשית, אל תוסיף חטא על פשע.

  4. חבורת בוגדים וגסי רוח
    03/04/2020 10:10
    נחרד
  5. בראשם ה’יהיר’ הזב והמצורע שהוכיח
    שאין לו ולעם ישראל כלום מלבד הוא עצמו