ליצמן מקדם הבאת גופות לישראל? • לשכתו: פייק, בלי לבקש תגובה

השר ליצמן מקדם הבאת נפטרים יהודים מקורונה מהתפוצות לקבורה בישראל? לפי דיווח ב'כאן חדשות' הדרג המקצועי במשרד הבריאות מתנגד • בלשכת ליצמן מכחישים: ליצמן לא עסק בהבאת שום גופה לישראל. נקבעו הכללים להבאת גופות נפטרים חולי קורונה מארצות אחרות"
אריה ריבקינד
ז' ניסן התש"פ / 31.03.2020 22:14

האם שר הבריאות יעקב ליצמן מקדם, בניגוד לעמדת אנשי משרדו, את העברת גופותיהם של יהודים מהתפוצות שמתו מקורונה לקבורה בישראל?

על פי הדיווח ב’כאן חדשות’, התובה היא חיובית ובמשרד הבריאות חוששים שמדובר במהלך שעלול לסכן את בריאות הציבור הישראלי, בשל החשש שיגיעו גופות של אנשים שמתו מקורונה.

אלא שבלשכת השר ליצמן מכחישים בתוקף את הדיווח.

“בניגוד מוחלט לפרסום הערב במהדורת החדשות כאן 11, שר הבריאות ליצמן לא עסק בהבאת שום גופה לישראל. לא זו אף זו, בנוהל מיוחד שפורסם בידי ראש שירותי בריאות הציבור נקבעו הכללים להבאת גופות נפטרים חולי קורונה מארצות אחרות, בהתאם לחוק ולדרישות הקפדניות”.

בלשכה הוסיפו: “אנו בטוחים שאם אכן הובאו גופות חולי קורונה לישראל, הן התבצעו על פי נוהל זה. כאמור, לשר ליצמן ולשכתו אין ולא היה כל עיסוק בכך. יודגש, אנו רואים בחומרה פרסום דיווח מעין זה ללא בקשת תגובה מראש – הליך מינימאלי מתבקש, שהיה מונע שידור פייק ניוז במקרה זה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כסף
    19/04/2020 17:47
    דויד
  1. הבאת גופות קורונה לישראל סיכון בריאתי,וביטחוני.