רובינשטיין החליף דעה בבידוד: “אי אפשר לבנות כלא בני ברק”

אתמול אמר ראש העיר של בני ברק: "אם הממשלה תחליט על סגר - נתמוך בסגר", אבל הערב הוא כבר יוצא נגד ליצמן: "ההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו" • דרעי: "לא יהיה סגר על בני ברק. מי מסוגל להביא ל-200,000 תושבים אוכל עד הבית בערב פסח?"
אריה ריבקינד
ו' ניסן התש"פ / 31.03.2020 20:45

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, התייחס הערב (שלישי) מחדר הבידוד בו הוא שוהה, לאפשרות שיוטל סגר על עיר התורה והחסידות – כפי שלוחץ שר הבריאות.

רובינשטיין – שהפעם הופיע בסרטון ללא דגל ישראל מאחוריו – אמר: “אי אפשר לבנות כלא חדש. כלא בני ברק”.

לדבריו, “המציאות לא תאפשר. התושבים לא יעמדו בזה וההמלצה הזו רק תיצור אפקט הפוך. אסור להפוך את בני ברק לגטו, הסגר לא ירפא את המחלה”.

יצוין, כי דבריו אלה של ראש העיר סותרים דברים שאמר אתמול בראיון ל’קול ברמה’.

כאשר נשאל בראיון “אתה בעד הטלת סגר על העיר בני ברק?” –  השיב רובינשטיין: “אני לא יודע, לא שאלו אותי, מה שיעשו”.

המראיין: מה זה אתה לא יודע? אתה ראש עיר!

רובינשטיין: “תקשיב. יש החלטה, אני לא איש מקצוע בעניין הזה. אני ראש עיר ואני צריך לבצע מדיניות של הממשלה. אם הממשלה תחליט על סגר, אנחנו נעשה סגר, נתמוך בסגר.

“אם הממשלה תחליט לא סגר, נתמוך בלא סגר. אנשי המקצוע, אנשי משרד הבריאות, המל”ל, ראש הממשלה, יש להם הסתכלות רחבה על כל העניין ומה שיחליטו אנחנו נבצע, אנחנו נעזור בביצוע”.

השר אריה דרעי אמר הערב בחדשות  13: “סיימנו מקודם שיחה עם ראש הממשלה ובכירים נוספים בעניין של בני ברק. הייתה הצעה לעשות עוצר, אבל מי מסוגל להביא ל-200,000 תושבים אוכל עד הבית בערב פסח?”

דרעי הוסיף: ״לא יהיה סגר על בני ברק. הציבור החרדי ממושמע באופן מלא. יש ציות מוחלט. לא היו הגבלות בפורים ולא היו הגבלות על תפילות לפני שבועיים”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מרבית שרי הממשלה תומכים בהטלת הסגר מלא על העיר בני ברק כדי להילחם בהמשך התפשטות נגיף קורונה באזור.

עם זאת, המהלך לא יצא לפועל בגלל התנגדות של המועצה לביטחון לאומי שטוענת שמהלך כזה לא ישים.

אחד הגורמים המעורבים בנושא הוסיף: “ישנו חשש שהסגר רק יגביר את חוסר ההיענות של האוכלוסייה החרדית להוראות משרד הבריאות”.

בינתיים הוחלט להוסיף כוחות משטרה שיסתובבו בעיר ויאכפו את ההנחיות.

מי שלוחץ להטיל סגר על העיר – הוא שר הבריאות שאמר בראיון ל’ידיעות אחרונות’: “הצעתי לראש הממשלה ולשר הפנים לעשות סגר על בני ברק. המצב שם נורא ואיום. כל יום הוא חשש לפיקוח נפש. אני ביקשתי את זה, אני דחפתי את זה. סוכם שהמנכ”לים יבדקו את הנושא”.

לפי דיווח בחדשות 12, בעקבות דרישת השר יעקב ליצמן, גובש מסמך שמטיל הסגר על העיר בני ברק וממתין לחתימה: אם יאושר, העיר תיכנס להסגר למשך שבוע, במטרה למנוע הדבקות נוספות.

במשרד הבריאות דנים עם השר בהשלכות ההסגר, ולצורך כך גובש הצו – שאם ייחתם, ייכנס לתוקף.

לפי הנתונים המעודכנים, בבני ברק יש אחוז גבוה של חולים – 571, הנתון השני בגובהו במדינה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני פונה למערכת.. תעשו כתבות. שמעוררות על שמיעה
    01/04/2020 10:45
    ראש ישיבה
  1. לגורמים הרפואיים