כאוס בבני ברק: מתחמי בידוק מוקמו ליד בתים של קשישים

עיריית בני ברק עוצרת בנייתם של אהלי בידוק של קופות החולים שמוקמו בתוך אוכלוסיית ענק של קשישים וילדים • מנכ"ל העירייה: "למרבה התסכול, אנו נחשפים באמצעות הודעות דוברות וקולות הלמות פטישים בשטח, על הקמת מתחמי בדיקות בריכוזי המגורים ההומים ביותר בעיר"
תמי גיל
ו' ניסן התש"פ / 31.03.2020 16:33

מגיפת הקורונה: עיריית בני ברק החליטה אחר הצהרים (שלישי) על עצירת בנייתם של אהלי בידוק של קופות החולים שמוקמו, ללא כל תיאום, בסביבת מגורים צפופה – חלקם אף בתוך בנייני מגורים, בהם מתגוררת אוכלוסיית ענק של קשישים וילדים, תוך סיכון משמעותי של האוכלוסיה המקומית.

במכתב בהול ששיגר מנכ”ל העירייה שמואל ליטוב לקופות החולים, הוא מציין את צפיפות האוכלוסין בעיר בני ברק, שאיננה בגדר סוד.

“מדובר במגורים בתא השטח הצפוף ביותר אולי במדינת ישראל כולה, על כל המשתמע מכך, כאשר סכנת ההדבקה הופכת למוחשית כפי שעיננו רואות”, כותב ליטוב.

במכתב מוחה המנכ”ל על חוסר תיאום מול המערכת העירונית: “למרבה התסכול, שוב אנו נחשפים באמצעות הודעות דוברות וקולות הלמות פטישים בשטח, על הוראה והנחייה להקמתם של מתחמי בדיקות בסניפי קופות החולים בריכוזי המגורים ההומים ביותר בעיר.

“המשמעות לכך פשוטה: חיכוך יומיומי של אלפי שכנים (לעיתים באתו בניין מגורים), מגע כמעט ישיר עם אוכלוסייה רבה הכוללת אלפי ילדים, אוכלוסיות בסיכון ללא מגן וללא הצדקה”.

ליטוב מציין, כי יש בעיר שטחי ענק באזורים מבודדים ונטולי סיכון.

בהתאם לכך הורה המנכ”ל על עצירה מיידית של הקמת אהלי הבידוק – וזאת “עד לתיאום מוחלט מול הרשות על מתחמים ראויים ומוסכמים למען בריאות התושבים, כאשר אנו כרשות נגבה אותם ונסייע להם בכל מה שיידרש, בכל שעה ובכל עת באופן הדחוף והמואץ ביותר”.

הבוקר הודיע מנכ”ל משרד הבריאות על הפעלת מרכזי דיגום וטיפול בבני ברק על ידי קופות החולים.

“על פי הנחיית שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, הורה מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לקופות החולים על פתיחת 4 סניפים בבני ברק לטובת דיגום וטיפול בחולים שסובלים מתסמינים של נגיף קורונה: חום מעל 38 מעלות או שיעול או קושי בנשימה. ההגעה לסניפים הינה בתיאום מראש בלבד”.

אהלי הבידוק הוקמו ברחוב רבי עקיבא, כהנמן, אבני נזר וחזון איש.

בתוך כך, אלוף (מיל) רוני נומה יחל היום בתפקיד ראש מטה המאבק בקורונה בעיר בני ברק. זאת לאחר שנענה אמש  לפנייתו האישית של ראש עירית בני ברק אברהם רובינשטיין – השוהה בבידוד.

האלוף נומה יתאם ויתכלל את פעילות החירום הנדרשת כעת בבני ברק , הן כלפי תושבי העיר והן מול גורמי הממשלה , ועדת הקורונה בכנסת ומול גורמי המשטרה, המל״ל ופיקוד העורף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות