בר סימן טוב: חושש מהדבקה בחג, מגבש המלצות למסכות מאולתרות

משה בר סימן טוב אמר בתדרוך לציבור: משרד הבריאות יגבש הנחיות להסתובבות בחוץ עם מסכות • "אם לא תהיה הקפדה על הנחיות לפני פסח - נראה עלייה בתחלואה"
תמי גיל
ו' ניסן התש"פ / 31.03.2020 12:47

מגיפת הקורונה בישראל: מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר היום (שלישי), במסגרת עדכון לציבור על המאמץ הלאומי לבלימת נגיף הקורונה,  כי יש המלצה לכל מי שמותר ביציאה מהבית – לעטות מסכה.

“נגבש המלצות לגבי הסתובבות עם מסכות”, אמר המנכ”ל. “בוחנים עם מומחים איך אפשר להשתמש במסכות מאולתרות. לא צריך ללכת עם מסכות מנתחים ולרוץ לקנות מסכות – אפשר גם להשתמש בחתיכות בד. נוציא הנחיות מסודרות בהמשך”.

בר סימן טוב גם הזהיר מפני הפרה של ההוראות  לפני חג הפסח ובמהלכו: “אנחנו חוששים שאם אנשים יגבירו את האינטראקציה שלהם לקראת חג הפסח מספר הנדבקים יהיה גבוה, אנו קוראים לציבור להקפיד על הכללים. אנחנו משלמים עכשיו את המחיר על חג פורים, וחוששים מפני פסח. אם לא תהיה הקפדה על ההנחיות לפני פסח – נראה עלייה בתחלואה. את פסח השנה חוגגים בבית עם המשפחה הגרעינית בלבד. תשמרו על סבא וסבתא ועל עצמכם. קניות – עדיף שכמה שיותר באמצעים דיגיטליים, ככל שניתן”.

הוא עדכן: “אנחנו עוקבים אחר התחלואה בארץ ובעולם. אנחנו רואים שהמספרים בארץ ממשיכים לעלות, אבל התמונה שאנחנו מסתכלים העליה היא תמונת מצב של החולים הקשים, המונשמים והנפטרים. אתמול ראינו עלייה מאוד גדולה ביום אחד שהתמתנה היום. אנחנו עדיין לא יכולים לומר שיש שינוי מגמה”.

הוא סיפר כי “היום או מחר נוציא הנחיות חדשות, ייתכן ונטיל סגר על ערים מסויימות ובתמיכת שר הבריאות. אנחנו מודאגים מאזורים של צפיפות גבוהה, הכלים של הסברה ותודעה הם חשובים יותר מכלים של אכיפה בעינינו”.

בר סימן טוב הדגיש, כי ״עוד מוקדם לדבר על אופטימיות בשלב זה. אנחנו דואגים ועוקבים אחרי מה שקורה אצלנו, בגדה וברצועת עזה. הנתון הקובע הוא מספר החולים הקשים. אנחנו מקווים שלאחר הפסח יוכלו להיות הקלות בהנחיות. אנחנו ממשיכים בהגברת קצב הבדיקות, עד עכשיו עמדנו ביעדים שהצבנו לעצמנו”.

פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירות בריאות הציבור, אמרה: “תהיה אסטרטגיה מובנית ליציאה מהמשבר. אנחנו מחכים לראות מי הן האוכלוסיות שידבקו והאסטרטגיה תהיה מותאמת למצב בשטח. אנחנו נייצר בדיקות מעבדה יעודיות במוסדות סיעודיים כדי למנוע התפשטות; את ליל הסדר נאלץ לעשות בקרב המשפחה הגרעינית בלבד”.

מניין המתים מהנגיף קורונה בישראל עומד הבוקר על 17 בני אדם. מספר החולים עלה ל-4,831, מהם 83 במצב קשה. 163 החלימו.

על פי נתוני החולים לפי ערים החרדיות: בני ברק – 571, ירושלים – 650, אלעד – 68, ביתר עילית – 38, מודיעין עילית – 48, בית שמש – 76.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות