בכיר במערכת הבריאות: אני רואה חרדי ומיד חושב שיש לו קורונה

במסמך פנימי שהופץ לעובדי המרכז לרפואה דחופה ב'שיבא' נכתב: חרדים מב"ב, אלעד או מודיעין עילית אסור להכניסם למיון - הם מופרדים מיד למיון קורונה, מבלי שנבדקו • מגזרים אחרים אינם נשאלים מהיכן הגיעו • בכיר במערכת הבריאות: "הסיפור של החרדים - צריך לעשות להם סגר"
חרדים 10
ו' ניסן התש"פ / 31.03.2020 12:21

מסמך פנימי שהופץ לעובדי חדר המיון במרכז הרפואי שיבא מנחה רופאים לתשאל חרדים אם הגיעו ממוקד התפרצות של קורונה לפני כניסתם למתחם – מחשש להפצת הנגיף.

המסמך – שנחשף על ידי בועז אפרת באתר ‘וואלה’ –  נכתב השבוע תחת הכותרת: “מטרה: מניעת כניסת מטופלים נשאי קורונה לתוך בית החולים תוך מתן טיפול רפואי לכלל האוכלוסייה”, והופץ לעשרות אנשי צוות, לפרט כיצד להפעיל את המרכז לרפואה דחופה (מלר”ד) תוך הפרדה לשימוש עבור חולי קורונה וחולים אחרים.

על פי התדריך, ישנם שישה גורמי סיכון לחשיפה לקורונה: אדם המגיע לאחר מגע עם נשא, אדם שחזר מחו”ל, מטופלים מהרשות הפלסטינית, מאושפזים, אנשים שהיו לאחרונה בטיפול רפואי – וחרדים מאזורים מסוימים.

לפי הדיווח, בהגיעו של אדם שנראה כחרדי לפתח חדר המיון הכללי – הוא נשאל מהיכן הגיע. אם הגיע מאחת הערים בעלות ריכוז חולים גבוה, ובהן בני ברק, אלעד ומודיעין עילית – הוא מוגדר מידית כבעל סיכון גבוה לנשאות של הנגיף ומופנה למלר”ד קורונה – מבלי שנבדק.

עם זאת, לפי ההנחיות אזרחים ממגזרים אחרים לא נשאלים מהיכן הגיעו – אף על פי שייתכן ששהו אף הם במקום התפרצות.

בכיר במערכת הבריאות אמר ל’וואלה: “אני רואה חרדי, ועל המקום אני חושב שיש לו קורונה. זה הדבר הנכון לעשות, והדבר שחובה לעשות. לא רק חולה במיון – גם אם מגיע מבקר לשער בית החולים ואומר שהוא מקריית יערים – צריך להגיד לו ללכת. חייבים לשמור על כולם. אם ההסתברות גבוהה והוא רק מבקר, אז הוא לא צריך להיכנס”.

הבכיר חידד כי דבריו מכוונים למבקרים – אולם דינם של המטופלים אחר. “אם מגיע חולה, מכניסים אותו לתוך חדר המיון ושם שואלים אותו מאיפה הוא בא. אם הוא מגיע מאזור של קורונה, הוא זז למקום מבודד, דוגמים אותו לקורונה, לוקחים לו את כל ההיסטוריה הרפואית – ולא נטפל בו לפני קבלת תשובה חיובית או שלילית לקורונה. החובה של הצוות היא לשמור על עצמו ועל האחרים, והיא חשובה מצנעת הפרט. אבל נהוג להפריד בין מבקרים למטופלים”.

“השכיחות של המחלה באוכלוסייה הכללית היא ברמת הפרומיל – אחד חלקי אלף”, הסביר. “אם מגיע אליי עובד מבית החולים, הסיכוי שלו עולה לאחוז – פי עשרה. אם הוא מגיע משכונה חרדית – זה כבר שני אחוז. אז לא צריך להיזהר? הייתה אישה חרדית שהגיעה למיון אחרי ששברה את הירך, ומיד זיהו שיש לה קורונה. זה לא סימפטי, הסיפור של האוכלוסייה החרדית – צריך לעשות להם סגר”.

על פי נתוני החולים לפי ערים החרדיות: בני ברק – 571, ירושלים – 650, אלעד – 68, ביתר עילית – 38, מודיעין עילית – 48, בית שמש – 76.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק
    31/03/2020 12:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני מתביש באחי החרדים שכ”כ מזלזלים

  2. קדימה תתחילו את היללות הקבועות על אנטישמיות
    31/03/2020 13:30
    שיממ
  3. כולם תמיד אשמים. כולם תמיד אנטישמים.
    רק החרדים צודקים ורק החרדים נרדפים.
    בעצם כולכם צריכים לנשק לחרדים את הרגליים.