אוטובוס הדמים ב-443: איש הצלה מאלעד מואשם במות שתי חרדיות

כתב אישום נגד תושב אלעד, איש ארגוני ההצלה, בן 37, בגין גרימת מוות ברשלנות ונזק לאדם ולרכוש בתאונת הדרכים בכביש 443 לפני יותר משנה • עצר עם רכבו כדי לסייע בתאונה - ו"יצר מכשול וסיכון בדרך בלא כל הצדקה" • בתאונת האוטובוס נהרגו שתי נשים ממודיעין עלית
חיים טוויל
ו' ניסן התש"פ / 31.03.2020 11:49

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום לתעבורה בירושלים כתב אישום נגד תושב אלעד, בן 37, בגין גרימת מוות ברשלנות ונזק לאדם ולרכוש בתאונת דרכים קשה בכביש 443 מזרחית לעיר מודיעין – לפני יותר משנה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו”ד ג’ניה קליימן מפרקליטות מחוז ירושלים, ביום 10.2.19 בשעה 8:00 לערך נסע הנאשם – מתנדב באיחוד הצלה ומד”א ברכב טרנזיט, מביתו למקום עבודתו בירושלים, דרך כביש 443, בנתיב הנסיעה ממערב למזרח – לכיוון ירושלים.

באותה עת, התרחשה תאונה קלה בנתיב הנסיעה לכיוון מערב – המנוגד לנתיב נסיעתו של הנאשם. כתוצאה מכך נוצר עומס תנועה בנתיב הנגדי.

הנאשם, אשר התקרב למקום התאונה הקלה בכיוון נסיעתו, והבחין בעומס שנגרם בעקבותיה, ביקש לסייע בתאונה שהתרחשה בצד השני של הכביש ועצר את רכבו בשול השמאלי, במקביל למקום התאונה, מבלי להפעיל אורות מהבהבים, מבלי להניח משולש אזהרה ומבלי להתריע בשום אמצעי אחר על עצירתו.

לפי כתב האישום, במעשיו יצר הנאשם מכשול וסיכון בדרך בלא כל הצדקה. 

בשלב מסוים, כאשר נהג אוטובוס של חברת קווים מספר 304 מלא בנוסעים שהגיע מהעיר מודיעין עלית יצא לעקיפה, הוא נחשף לפתע לרכב של הנאשם ממרחק קצר שלא אפשר לו לעצור.

בשלב זה, הסיט נהג האוטובוס את ההגה, פגע בצידו הימני של הרכב, כתוצאה מההתנגשות, נדחף הרכב שמאלה ופגע במעקה הבטיחות השמאלי, בעוד שהאוטובוס המשיך בתנועתו ימינה, פגע במעקה הבטיחות הימני והתהפך על צדו הימני, המשיך בהחלקה על צדו, תוך שמעקה הבטיחות חודר את גג האוטובוס. 

כתוצאה מהתאונה, נפצעו אנושות רחל חיה גוטמן ע”ה, בת 23, אם לתינוק קטן, ורוחמה רוזן ע”ה  בת 27, אשר מאוחר יותר נפטרו מפצעיהן.

כתוצאה מן התאונה נפצעו עוד 32 מנוסעי האוטובוס.

“במעשיו המתוארים לעיל, גרם הנאשם ברשלנותו למותן של המנוחות, וגרם לפציעתם של-32 מנוסעי האוטובוס וכן לנזקים לכלי רכב.  רשלנותו של הנאשם התבטאה, בין היתר, בכך ש- א. נהג בקלות דעת, בחוסר זהירות בכך שעצר את הרכב בנתיב הנסיעה השמאלי, בדרך שאינה עירונית. ב. עצר את רכבו כאמור לעיל, ללא כל הצדקה לכך.  ג.לא נקט באמצעי הזהירות הנדרשים  בעת עצירה בנתיב נסיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות