בבידוד רובינשטיין ‘ילד טוב’: “אם הממשלה תטיל סגר בב”ב – נתמוך”

כבר 500 חולי קורונה: שר הבריאות דורש להטיל סגר על העיר בני ברק • ומה אומר ראש העיר? ""אני לא יודע, לא שאלו אותי, מה שיעשו"
אריה ריבקינד
ה' ניסן התש"פ / 30.03.2020 18:35

מחדל התפשטות הקורונה בבני ברק: ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין העניק  הבוקר (שני) ראיון  ל’קול ברמה’ – על הכוונה להטיל סגר על עיר התורה והחסידות.

מאחר שמספר חולי הקורונה בבני ברק ממשיך לטפס  – כאשר העיר כבר חצתה את רף 500 הנדבקים בנגיף  – דורש שר הבריאות להטיל סגר על העיר.

אם רובינשטיין לא מודח, שיקחו ממנו סמכויות. המשבר גדול עליו

המראיין: אתה בעד הטלת סגר על העיר בני ברק?

רובינשטיין: “אני לא יודע, לא שאלו אותי, מה שיעשו”.

המראיין: מה זה אתה לא יודע? אתה ראש עיר!

רובינשטיין: “תקשיב. יש החלטה, אני לא איש מקצוע בעניין הזה. אני ראש עיר ואני צריך לבצע מדיניות של הממשלה. אם הממשלה תחליט על סגר, אנחנו נעשה סגר, נתמוך בסגר.

“אם הממשלה תחליט לא סגר, נתמוך בלא סגר. אנשי המקצוע, אנשי משרד הבריאות, המל”ל, ראש הממשלה, יש להם הסתכלות רחבה על כל העניין ומה שיחליטו אנחנו נבצע, אנחנו נעזור בביצוע.

“השלטון המרכזי מחליט, אנחנו בכלים שלנו, בפיקוח שלנו, נבצע כל מה שצריך. כמו שאנחנו עד עכשיו מבצעים מה שהממשלה אומרת לנו. נמשיך גם הלאה, ככתבו כלשונו וכרוחו, כל ההחלטות של ממשלת ישראל”.

יצוין, בניגוד לדברי ראש העיר, עיריית בני ברק לא פעלה בזמן ולא ביצעה את הוראות הממשלה. לדברי אהרון רבינוביץ’, הכתב לענייני חרדים של ‘הארץ’, “ראש העירייה התעורר רק כאשר אישתו נדבקה בקורונה וחלק מאנשי צוותו נדבקו והוא נכנס לבידוד. רק אז הוא התעורר”.

לפני שבועיים ראש העיר גם התלונן בתכנית ‘פילפוליטיקה’ ברדיו ‘קול חי’ על ההנחיות של משרד הבריאות – ואמר: “הגורמים במשרד הבריאות צריכים לקחת בחשבון שלמשפחה ברוכת ילדים קשה להיות בבית במשך זמן, והם חייבים להתחשב בכך כאשר הם קובעים את ההוראות.

“ביקשתי להפסיק עם הרמקולים שהסתובבו והתריעו מפני הידבקות. הרמקולים בקול, עם המנגינה המיוחדת ללוויות ולאסונות, מכניסים ילדים ללחץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה
    30/03/2020 18:47
    שימי
  1. מה שהממשלה תחליט. ואם הממשלה תחליט עוד חודש? תחכה שיהיו מאות מתים בבני ברק? איפה המנהיגות