“בסבירות גבוהה הלימודים יושבתו עד הקיץ”: מה יעשו ילדי החרדים?

בישיבת ועדת החינוך של הכנסת עלו הקשיים של המגזר החרדי והערבי בכל הקשור ללימודים מרחוק • ח"כ עומר ינקלביץ': לא כולם במגזר החרדי מבינים איך להתנהל ולא לכולם יש טלפונים חכמים
אריה ריבקינד
ה' ניסן התש"פ / 30.03.2020 16:51

מנכ”ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת בנושא הלמידה מרחוק, כי משרד החינוך עושה מאמץ לייצב את השגרה בתנאים מורכבים.

לדבריו, המשרד נערך לשתי חלופות: הראשונה שלא תהיה חזרה ללימודים ב-19 באפריל ואז שגרת הלימודים הנוכחית תימשך; והשניה – חזרה ללימודים בתהליך הדרגתי.

הוא ציין כי בחול המועד המורים ימשיכו לשדר מהאולפנים.

לגבי החינוך המיוחד אמר אבואב, כי תחת המגבלות המאוד מאוד מחמירות של משרד הבריאות, משרד החינוך פועל שהילדים מהחינוך המיוחד יוכלו להגיע לסוג של טיפול במרכזים מוניציפליים. “זה מורכב אבל אין ברירה, אנחנו צריכים לאפשר טיפול לילדים”.

יפה בן דוד, מזכ”לית הסתדרות המורים התייחסה ללימודים מרחוק לאחר הפסח ואמרה כי ההסכם עם המורים מסתיים לאחר החג.

“עובדי ההוראה השקיעו שנים כדי להיות מוכנים ללמידה מרחוק. אין תחליף לעבודתם של עובדי ההוראה ושום אולפן לא יוכל להחליף את עבודתם. נמשיך לשמור על מעמדם וזכויותיהם של המורים”.

בישיבה עלו הקשיים של המגזר החרדי והערבי בכל הקשור ללימודים מרחוק.

ח”כ עומר ינקלביץ’ מכחול לבן אמרה כי לא כולם במגזר החרדי מבינים איך להתנהל ולא לכולם יש טלפונים חכמים.

ח”כ ואליד טאהא וח”כ יוסף ג’בארין מהרשימה המשותפת ציינו, כי 50% מהתלמידים הערבים לא יכולים לקבל את השירותים המקוונים בגלל היעדר תשתיות אינטרנט ומכשירי טלפון חכמים ומחשבים.

ד”ר עופר רימון, סמנכ”ל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע במשרד החינוך התייחס לטענות: “הקמנו בשבועיים 36 אולפנים ואנחנו מתכוונים להקים עוד אולפנים בצפון ובדרום שיקלו על מורים להגיע ולהצטלם. בנוסף, אנחנו מפתחים יכולת לצילום של המורים מהבית. הרמנו מערכת בזמן קצר מאוד והשלב הבא הוא להתאימה לאוכלוסיות מיוחדות כגון חירשים ועיוורים”.

נמרוד פפרני, יו”ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, הפנה את תשומת הלב לריבוי המשימות המוטל על התלמידים: “קשה לייצר את אותה סביבת למידה. הלמידה מתבססת בעיקר על משימות ויש הצפה של משימות שיוצרת לחץ על התלמידים. קשה להתמודד עם עשר משימות ביום בשגרה, ובטח שלא בחירום”.

יו”ר הוועדה, ח”כ ניצן הורוביץ, קרא לשפר את הנגישות ולהשקיע בתשתיות במגזרים שיש בהם פער טכנולוגי. בנוסף דרש להאיץ את המשא ומתן על המשך העסקה לאחר חופשת הפסח כדי שהלמידה מרחוק תמשך.

“בסבירות גבוהה, מערכת החינוך תהיה מושבתת גם אחרי פסח, וככל הנראה הרבה מעבר לכך, כנראה עד הקיץ. הלמידה מרחוק תלווה אותנו עוד תקופה ארוכה. אלא שההסכם עם המורים מסתיים בפסח, ובינתיים לא הוחלט על חידוש הלימוד מרחוק אחרי פסח כי אין הסכם עם המורים.

“המורים שמלמדים מרחוק צריכים לקבל שכר, אין פה שאלה בכלל. אנחנו קוראים לאוצר להאיץ את חתימת ההסכם עם המורים, ולא לחכות עד אחרי פסח.”

עוד אמר כי אין עדיין פתרונות מספקים למגזר החרדי והערבי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות