ביבי: פרסומים על חלוקת תפקידים – פייק ניוז • ח”כי ימינה מתבכיינים

ראש הממשלה שוחח עם כל ראשי מפלגות גוש הימין והבהיר כי שימור הגוש חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות • שקד מזהירה: "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל תחריב את המהפכה ומאמץ ההסדרה ביו"ש שבוצעו בשנים האחרונות"
אריה ריבקינד
ד' ניסן התש"פ / 29.03.2020 19:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (ראשון) בטלפון עם כל ראשי מפלגות המחנה הלאומי והבהיר להם כי שימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות.

בהודעת הליכוד נאמר: “ראש הממשלה הבהיר לראשי הסיעות כי פרסומים רבים בתקשורת בנושא המשא ומתן, לרבות חלוקת תפקידים, הם פייק ניוז מוחלט”.

מוקדם יותר היום איימו במפלגת ימינה, כי אם נתניהו לא ישפר את ההצעה שהגיש להם – המפלגה תישאר מחוץ לקואליציה.

לפי שעה מתכנן ראש הממשלה להעניק ל’ימינה’ רק את תיק החינוך לצד תיק זוטר בממשלת האחדות.

”נתניהו תוקע שוב סכין בגב הציונות הדתית. כמו תמיד, נתניהו מחרים את ימינה ומותיר אותנו לסוף. אותה ציונות דתית שהצילה אותו משך השנה האחרונה, ותמיד התייצבה לצידו”, התבכיינו בכירים במפלגה.

הם הוסיפו: ”לפני הבחירות הוא מגיע למכינת עלי, ואחרי הבחירות הוא מוכר את הציונות הדתית לידי השמאל והחרדים. בגידה זו משמעה פירוק בלוק הימין. תם גוש הימין חרדים”.

עם זאת, לא ברור מדוע מפלגה קטנה כמו ‘ימינה’ אמורה לקבל יותר שרים ממה שהוצע לה. נציין, כי סיעת ש”ס – לה 9 ח”כים – מוותרת על  תיק הפירפריה ונותרת עם משרד הפנים ותיק זוטר כמו משרד הדתות.

ח”כ איילת שקד הביעה הערב דאגה מהרכב הממשלה המסתמנת, שבה מפלגת כחול לבן תחזיק ברוב משרדי הממשלה החשובים למחנה הלאומי.

”מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל פירושה שעבוד אידיאולוגי לשמאל והחרבה של כל המהפכה במשרד המשפטים ומאמץ ההסדרה שהובלנו ביו״ש בשנים האחרונות”, אמרה שקד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות