‘כחול לבן’ פוצלה: גנץ עם המותג • הסיעה של הנדל והאוזר: ‘דרך ארץ’

סיעת 'חוסן לישראל' של בני גנץ מונה 17 חברי כנסת ותיקרא סיעת 'כחול-לבן' • סיעת 'יש עתיד' מונה 16 חברי כנסת • הנדל: "מקווה שהצעד הזה יוביל לריפוי הפצעים בחברה הישראלית''
אריה ריבקינד
ד' ניסן התש"פ / 29.03.2020 17:32

הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה אחר הצהריים (ראשון) פה-אחד את התפצלות סיעת ‘יש עתיד’ מסיעת ‘כחול-לבן’.

כמו-כן, אישרה הוועדה את התפצלות סיעת ‘תל”ם’ מ’כחול-לבן’ וחבירתה ל’יש עתיד’.

חברי הכנסת יועז הנדל וצבי האוזר התפלגו מתל”ם וסיעתם תיקרא ‘דרך ארץ’.

ח”כ הנדל אמר: “מקווה שהצעד הזה יוביל לריפוי הפצעים בחברה הישראלית לטובת מדינת ישראל”.

סיעת ‘חוסן לישראל’ של בני גנץ מונה 17 חברי כנסת ותיקרא סיעת ‘כחול-לבן’. סיעת ‘יש עתיד’ מונה 16 חברי כנסת.

עוד אישרה הוועדה כי ח”כ פנינה תמנו מיש עתיד תתמזג עם חוסן לישראל ווח”כ ע’דיר כמאל מריח מחוסן לישראל תתמזג עם סיעת יש עתיד.

לפי החוק, על-מנת להתפצל מסיעה נדרשים לפחות שליש מחברי הכנסת של אותה סיעה ועל-כן על-מנת לאפשר את מעבר שתי חברות הכנסת, זו כנגד זו, שתי הסיעות הסכימו לחתום יחד כל חברי הכנסת על בקשת ההתפצלות ולאפשר לחברות הכנסת את ההתפלגות.

ח”כ פנינה תמנו היא מעתה חברת סיעת חוסן לישראל – כחול-לבן.

ח”כ ע’דיר כמאל מריח היא מעתה חברת סיעת יש עתיד.

ח”כ פנינה תמנו) הודתה לראשי יש עתיד על-כך שאיפשרו את ההתפצלות והמעבר הדו-כיווני שלה ושל ח”כ ע’דיר כמאל מריח. תמנו הודתה ליו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד, שהוא זה שהכניס אותה לפוליטיקה. לדבריה “לא היה לי קל הצעד הזה, אך צו השעה היה להצטרף לממשלת אחדות”.

מסיעת יש עתיד-תל”ם נמסר: ”נלחם מהאופוזיציה למען אזרחי ישראל ונשמור על הדמוקרטיה. במקביל נפעל יחד לטובת הציבור בהתמודדות עם משבר הקורונה. המשבר אינו מנוהל נכון. הכלכלה קורסת, ההחלטות אינן מבוצעות.

”נהיה קול חד וברור למיליוני האזרחים שאוהבים את ישראל וחרדים לעתידה. נפקח על פעולות הממשלה ונייצר אלטרנטיבה שלטונית למדינת ישראל. נאבק במדרון התלול שמוביל אותנו לממשלה מושחתת שרומסת את הדמוקרטיה. נשרת את אזרחי ישראל בגאווה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות