ארדן נזף בבכירי המשטרה • בנט: יש בעיה אצל החרדים

השר נפתלי בנט: "יש פה שלוש מדינות קורונה: מדינת קורונה של החרדים, הערבים, ושאר מדינת ישראל. צריך לבודד שטחים שבהם יש התפרצות" • ארדן לבכירי המשטרה על ההלוויה של ראש הישיבה מהפלג הירושלמי: "המראות שנראו אמש בבני ברק מציגים תמונה של אכיפה בררנית"
אריה ריבקינד
ד' ניסן התש"פ / 29.03.2020 16:56

הלווית ‘הפלג הירושלמי’ בבני ברק: במהלך דיון שהתקיים בפיקוד המשטרה בנוכחות השר גלעד ארדן – טען השר בפני מ”מ המפכ”ל, מפקד מחוז תל אביב ומפקד מחוז ירושלים, כי “המראות שנראו אמש בבני ברק מציגים תמונה של אכיפה בררנית”.

קודם לכן אמר ארדן: “קיום ההלוויה ההמונית הוא אירוע חמור ביותר ומסכן חיים שפוגע בציבור”.

מ”מ מפכ”ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס להלוויה: “במלחמה הזו על בריאות הציבור, אף אחד אינו חסין ולא עומד מעל לחוק והמשטרה לא תהסס לפעול ולאכוף את החוק בנחישות נגד כל מי שיפעל במזיד ובחוסר אחריות בניגוד לתקנות ויסכן בכך את שלום הציבור ובריאותו כפי שפעלנו עד כה”.

לדבריו, “רובו המוחלט של הציבור, כולל במגזר החרדי, הפנים ומיישם בפועל את ההנחיות, והמשטרה פועלת באותם מקרים ומוקדים חריגים בהם אזרחים לא מיישמים את ההנחיות. פעילותם של המפקדים והשוטרים בשטח בתנאים מורכבים ומאתגרים במיוחד מעין אלו, הינם חסרי תקדים במצב חירום זה שנכפה על כולנו”.

“יחד עם זאת גם בעת הפרות וחריגה מההנחיות, אין ולא יהיה תחליף לשיקול דעת מפקדים, והמשטרה נדרשת כל העת לפעול באחריות ולהפחית סיכון לפגיעה משמעותית יותר בשלום הציבור ובבריאותו טרם נקיטת פעילות אכיפה תוך שימוש בכח או אמצעים”.

מ”מ המפכ”ל הוסיף: “מדובר במערכה נגד אויב בלתי נראה, מאמץ האכיפה חשוב ומרכזי אך לא מספיק לכשעצמו. זוהי שעת חירום לאומית ואנו קוראים לציבור בישראל ללא יוצא מן הכלל להישמע להנחיות משרד הבריאות ולקיים את התקנות והנחיות משרד הבריאות במלואן”.

בהודעה לעיתונות של המשטרה נאמר: “בימים האחרונים פעלה המשטרה לפיזור ואכיפה נגד התקהלויות אסורות בבתי כנסת, בתי עסקים שפעלו ברחוב החרדי בניגוד לחוק, ברחובות, ישובים ושכונות המגזר החרדי, ואפילו בדירות שהוסבו לגני ילדים או למוסדות חינוך מאולתרים. למרות שרוב הציבור נשמע להנחיות, היו גם כאלו שבחרו לפעול בניגוד אליהן, נהגו בחוסר אחריות ובכך פגעו במאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף.

“משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק והתקנות בשיוויוניות, ללא משוא פנים במגזר החרדי ובכל מקום אחר, וללא כל קשר למוצאו, זהותו או דתו של אדם, הכל במטרה לשמור על שלום הציבור, בטחונו ובריאותו”.

במשטרה תירצו הבוקר את המחדל בהלוויה אמש: “הטיפול באירועים מסוג זה הינו מורכב ונדרש להפעיל שיקול דעת מפקדים וניהול סיכונים בשטח, כשהעיקרון המוביל במקרה זה היה סיום מהיר של הלוויה ומניעת עימותים והתקהלויות גדולות בהרבה שהיו מסלימים את המצב. יחד עם זאת לאור הפרת ההנחיות וכיאה לארגון לומד, נפיק לקחים למניעת הישנות מצבים דומים”.

שר הביטחון ויו”ר ימינה נפתלי בנט קרא אחר הצהריים, במהלך תדרוך במשרד הביטחון, להעביר את ניהול המערכה נגד התפשטות הקורונה ממשרד הבריאות למערכת הביטחון.

בנט ציין כי הוא מתנגד להחמרת הכללים על עסקים: “לא צריך להרוס את כבשת הרש שעוד נותרה לכלכלה הישראלית”.

בנט ציין כי היקף ההידבקות בנגיף קורונה במגזר החרדי והערבי – גבוה מאוד, ועל כן צריך לבודד שטחים שבהם יש התפרצות.

השר בנט אמר, בין היתר: “יש פה שלוש מדינות קורונה: מדינת קורונה של החרדים, הערבים, ושאר מדינת ישראל. שיעור ההדבקה אצל החרדים והערבים גבוה מאד. אני מתנגד להחמרה בהסגר. אני רואה במגזר הכללי התנהגות רצינית – יש בעיה אצל החרדים והערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות