בעל קורא ועולה לא יכולים לעמוד יחד. מה עושים? הרב רוזנבלט פסק

מותר להוציא ספר תורה לרחוב? ומה יעשה מי שלא מצא מנין לקריאת התורה? • רבה הליטאי של בני ברק, על קריאת התורה כשבתי הכנסת סגורים בגלל הקורונה
יוסף גרינבוים
ב' ניסן התש"פ / 27.03.2020 01:06

רבה הליטאי של בני ברק, הגרש”צ רוזנבלט, התייחס היום (חמישי) לקריאת התורה בשבת – כאשר בתי הכנסת סגורים בעקבות ההגבלות שהוטלו במסגרת המאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה.

“מותר להוציא לרחוב ספר תורה”, פסק הרב, “כיוון שלכולנו יש דין חבושים בבית האסורים, כיון שאיננו יכולים להיכנס לבית הכנסת, ומותר להוציא במקרה כזה”.

הרב מציין, כי בשל ההוראה שלא לעמוד יחד בטווח של שני מטרים “העולה לתורה והבעל קורא אינם יכולים לעמוד יחד על יד הספר תורה. על כן רצוי שהעולה לתורה ידע את הקריאה ויקרא בעצמו, ומומלץ לסכם זאת מראש, שידע להתכונן.

“ואם אינו יודע לקרוא, יעמוד הבעל קורא על יד הספר תורה ויקרא מתוכו, והעולה יעמוד בריחוק ויסתכל בחומש – ואין זה מעכב, כדין עיוור העולה לתורה”.

ומה יעשה מי שלא מצא מנין לקריאת התורה, העומד בכללי משרד הבריאות? במקרה כזה “אינו מחוייב לשמוע קריאת התורה, כיון שזה חובת ציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש עוד פתרון
    28/03/2020 23:07
    משה
  1. 1) מציאותית כל הפסק טעות: יש להתפלל בבית, נקודה. בכמעט כל המניינים האלה אין 2 מטרים בין איש לאיש, כך שזה סכנה ממשית. מלבד זאת, גם אם יימצא מקום שזה טוב, ההוראות הן שיש למעט כמה שיותר לצאת מן הבית. כל יציאה מסוכנת, גם אם מצליחים למלא אחר ההוראות.
    2) הלכתית, יש פתרון אחר: להוציא שני ספרי תורה. הבעל קורא קורא מספר אחד, והעולה עוקב אחריו וקורא בלחש מהספר השני.