היוזמה שגנץ ימונה ליו”ר הכנסת קרסה אחרי שטיבי ואיווט התנגדו

בליכוד ובכחול לבן דנו באפשרות שבני גנץ עצמו ימונה לתפקיד יו"ר הכנסת כדי להמשיך במגעי האחדות - אבל היוזמה קרסה אחרי שטיבי, עודה וחברם ליברמן הכריזו: אנחנו נצביע נגד המהלך הזה • מיקי זוהר: "אם יתמנה יו"ר כנסת שלא בסיכום, כל הדיונים על ממשלת אחדות יפסקו מיד"
חרדים 10
א' ניסן התש"פ / 26.03.2020 12:54

בליכוד ובכחול לבן דנים היום (חמישי) באפשרות שבני גנץ עצמו ימונה לתפקיד יו”ר הכנסת, כסוג של פשרה שאמורה לאפשר את המשך המגעים בין המפלגות.

עם זאת,  ההסכם בין יש עתיד לחוסן לישראל קובע כי יו”ר הכנסת ימונה מטעם יש עתיד.

הוועדה המסדרת התכנסה לקראת הצהרים לדיון לקראת בחירת יושב ראש חדש לכנסת – לאחר החלטת בג”ץ-בית המשפט של השמאל, כי עמיר פרץ ימונה ליו”ר זמני  לצד יולי אדלשטיין.

הוועדה אישרה לכנס את מליאת הכנסת היום בשעה 16:00, לבחירת יו”ר כנסת קבוע. 9 ח”כים תמכו לעומת 7 שהתנגדו.

ח”כ מיקי זוהר מהליכוד הזהיר הבוקר את נציגי מפלגת כחול לבן בוועדה המסדרת: “ראש הממשלה הולך להודיע שמהרגע שיתמנה יו”ר כנסת מטעמכם שלא בסיכום, כל הדיונים על ממשלת אחדות יפסקו. ברכות למשותפת על ההישג שמנעה ממשלת אחדות”.

בפתיחת הדיון ח”כ זוהר מהליכוד פנה ליו”ר ניסנקורן ואמר: “יש עדיין רצון מצד חלק מהנהגת כחול לבן לממשלת אחדות. די ברור מי רוצה ומי לא”.

ח”כ שלמה קרעי תקף את הוועדה: “למה להצביע? תנו את המפתחות לבג”ץ וזהו”.

ניסנקורן, שלא אהב את התגובות של קרעי, ביקש להוציאו כי הוא מפריע, אבל קרעי היה בחדר השני עקב המגבלות של משרד הבריאות – ולא יצא.

ח”כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר על הצעת הפשרה שגנץ ימונה לתפקיד: “הרשימה המשותפת תצביע נגד בני גנץ עם יהיה מועמד ליו”ר הכנסת, אנחנו נצביע בעד מאיר כהן. אנחנו לא חלק מהמאמצים להקמת ממשלת אחדות שבה הליכוד מוביל את כחול לבן באף”.

יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה צייץ ברוח דומה: “לא ניתן יד לממשלה בראשות נתניהו. כחול לבן יחליטו אם הם רוצים לנצח ביחד או להכנע לבד”.

ח״כ תמר זנדברג ממרצ מסרה: “לא הענקנו לגנץ את המנדט כדי לנהל מו״מ עם הליכוד, ולא כדי להיות יו״ר הכנסת – וכדאי שהוא יפנים את זה. אם יחליט להעלות את מועמדותו לתפקיד יו״ר הכנסת, אצביע נגד”.

ח”כ אביגדור ליברמן הצטרף לחבריו טיבי ועודה והבהיר: “ישראל ביתנו תומכת במאיר כהן כמועמד ליו”ר הכנסת”.

בין שתי המפלגות יש מחלוקות גדולות, כמו על תיק המשפטים שבליכוד ביקשו לשמור את התיק ברשותם, ובכחול לבן לא מוכנים להתפשר. בנוסף יש ויכוחים על קווי יסוד ועל תיק ביטחון הפנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות