היועץ: לקיים החלטת בג”ץ. יולי: לא יכול • ומי יהפוך ליו”ר זמני בשישי?

היועץ המשפטי לממשלה טוען: התפטרות אדלשטיין לא מעכבת את ביצוע פסק הדין של בג"ץ ויש להצביע במליאה על זהות יו"ר הכנסת ה-23 • עמיר פרץ והודיע לו כי ימונה לתפקיד יו"ר הכנסת הזמני
אריה ריבקינד
כ"ט אדר התש"פ / 25.03.2020 15:44

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלביט, הבהיר בצהריים (רביעי) כי התפטרותו של יו”ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין נכנסת לתוקף תוך 48 שעות – ביום שישי הקרוב.

מנדלביט ציין, כי התפטרות אדלשטיין לא מעכבת את ביצוע פסק הדין של בג”ץ ולפיה יש להצביע במליאה על זהות יו”ר הכנסת ה-23.

“גם ההודעה על ההתפטרות אינה מאפשרת את הימנעות מקיום פסק הדין”, כתב היועץ המשפטי לממשלה.

על פי עמדת היועץ המשפטי לכנסת איל ינון, מי שצריך לנהל בפועל את הכנסת במקום אדלשטיין הוא ותיק חברת הכנסת עמיר פרץ מהעבודה-מרצ.

ינון הבהיר לבג”ץ כי אדלשטיין לא מתכוון לקיים את ההצבעה: “על-פי תקנון הכנסת התפטרות יו”ר הכנסת נכנסת לתוקפה בתום 48 שעות. בהתאם לכך, מסר היועץ המשפטי לכנסת ליו”ר הכנסת כי אין בהתפטרותו בעת הזו כדי להשליך על החובה לקיים את צו בית המשפט הנכבד.

”יו”ר הכנסת הודיע ליועץ המשפטי לכנסת כי אין בכוונתו להעלות את נושא בחירת יו”ר קבוע לכנסת על סדר יומה של מליאת הכנסת היום”, כתב יועמ”ש הכנסת.

יו”ר הכנסת אדלשטיין בתשובתו לבג”ץ על הבקשה לביזוי בית המשפט כתב: “צו מצפוני לא מאפשר לי לקיים את פסק הדין. בשל כך הודעתי על התפטרותי. אני מקווה שביהמ”ש יכבד את שיקול דעתי הפעם לגבי עצמי ולגבי החלטתי זו. איני מעוניין לבזות את ביהמ”ש, אך אני חש שנקלעתי למצב בלתי אפשרי”.

אדלשטיין המתפטר שוחח עם ח”כ עמיר פרץ והודיע לו כי ימונה לתפקיד יו”ר הכנסת הזמני.

פרץ ייכנס לתפקידו ביום שישי בשעה 11:00, עם כניסת מכתב ההתפטרות של אדלשטיין לתוקף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות