הרב דוד לאו: להתיר שימוש בתוכנת ‘זום’ בליל הסדר? זה חסר אחריות

הרב הראשי תקף את פסק ההלכה המתיר להעביר בשידור חי את ליל הסדר לקשישים שלא יכולים להיות עם בני משפחתם: חוסר הבנה מינימלי של המשמעות של פסיקת הלכה • ראש מכון צומת פועל מול 'זום', גוגל וחברות נוספות כדי להתיר שידור חי בליל הסדר רק בכפוף לדרישות ההלכתיות-טכנולוגיות של המכון
יוסף גרינבוים
כ"ט אדר התש"פ / 25.03.2020 11:08

הרב הראשי, הגר”ד לאו, תקף הבוקר (רביעי) בגלי צה”ל את פסק ההלכה המתיר שימוש בתוכנת ‘זום’ בליל הסדר לקשישים שנמצאים הרחק מבני משפחתם.

“חסר אחריות, אפילו לא מגוחך. חוסר הבנה מינימלי של המשמעות של פסיקת הלכה. חבל שאנשים קובעים דברים ומטעים את הציבור”, אמר הרב לאו.

גם ראש מכון צומת, הרב מנחם פרל, תוקף הבוקר  את פסק ההלכה המתיר שימוש ב’זום’ בליל הסדר, ומספר על המאמצים ליצור מנגנון הלכתי-טכנולוגי שיאפשר זאת.

“המכתב מסוכן מאוד, ומה שאנשים מבינים ממנו מסוכן יותר. זוגות עם ילדים מסתמכים על המכתב כדי לעשות ליל סדר עם ההורים, אף רב לא חשב להתיר דבר כזה”, אמר הרב פרל בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו, “המכתב מסתמך על פסק של הרב שלוש שחשמל מוליד אש. היום זה לא רלוונטי, מחשבים שונים ממכשירי החשמל שהרב שלוש מדבר עליהם”.

הוא סיפר: “מכון צומת עובד על זה כשבועיים ונמצא בקשר עם זום, גוגל וחברות נוספות כדי להתיר עם הדרישות ההלכתיות-טכנולוגיות שלנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וזה שאתה ושותפך קיבלתם את התפקיד שלא ביושר זה מותר הלכתית?
    27/03/2020 16:59
    רם
  1. הרי מי שהיו אמורים להיבחר הם הרב אליהו והרב סתיו ואז הגר”ע זצ”ל הכניס את אריה שעשה את כשפיו והפך את הקערה וכולם יודעים איך הוא הופך קערות. שנית בעל הפסיקה הוא ראב”ד בירושלים אז אולי יש לו קצת ידע.