לוין: ביהמ”ש העליון משתלט על הכנסת ומוביל לאנרכיה

שר התיירות תקף את התערבות בג"ץ בניהול הכנסת: "שופטים שנבחרים בשיטת חבר מביא חבר חושבים שהם יכולים לנהל את הכול • לו הייתה נשיאת העליון מגיעה לכנסת יחד עם משמר בית המשפט, ונוטלת את פטיש היו"ר, אני מניח שהיתה קמה זעקה גדולה וכולם היו מבינים מה מתרחש"
חרדים 10
כ"ח אדר התש"פ / 24.03.2020 10:47

שר התיירות יריב לוין תוקף הבוקר (שלישי) את בית המשפט העליון שחייב את יולי אדלשטיין לקיים הצבעה על בחירת יו”ר חדש לכנסת.

בראיון לאריה גולן ברשת כאן ב’ אמר לוין כי בג”ץ “מתנהל כאילו המדינה שייכת לו”, ופוגע בכלל בסיסי בדמוקרטיה – עקרון הפרדת הרשויות, כאשר הוא משתלט על הכנסת ונוטל לידיו את ניהול המליאה.

לוין הדגיש כי אדלשטיין פועל במסגרת סמכותו, וכפי שהכנסת אינה יכולה לחייב את בית המשפט העליון לקיים דיון מסוים ביום כלשהו, כך ההיפך אינו אפשרי.

“יו”ר הכנסת אמר באופן ברור וחד שהישיבה תתקיים בדיוק על פי מה שנקבע בתקנון, קרי עד שתובא לאישור ממשלה. זו הסיבה שבגללה נכתב בתקנון ההסדר הזה, זו בדיוק סמכות יו”ר הכנסת. בג”ץ בא ומשתלט על הכנסת.

“לו הייתה נשיאת בית המשפט העליון מגיעה לבניין הכנסת ביחד עם משמר בית המשפט ונכנסת למליאה נוטלת את פטיש היו”ר ומנהלת את הישיבה, אני מניח שהיתה קמה זעקה גדולה וכולם היו מבינים מה מתרחש”.

עוד הוסיף השר: “עם כל הכבוד הנשיאה חיות צריכה לעסוק במה שבית המשפט מופקד עליו. היא לא מופקדת על ניהול הכנסת. בית המשפט לא יכול לנהל את הכנסת ולבוא במקום יו”ר הכנסת. לצערי הרב מי שמוביל אותנו לשם (לאנרכיה) זה בית המשפט.

”צריך להסתכל על הדברים כפי שהם. חמישה שופטים שנבחרים בשיטת חבר מביא חבר בלי פרוטוקול בחדרי חדרים בדרך לא דרך, יושבים וחושבים שהם יכולים לנהל את הכול. זאת לא מדינה שיש לה בית משפט, אלא לצערי בית משפט שמתנהל כאילו המדינה בכלל שייכת לו”, תקף לוין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דמעות תנין
    24/03/2020 18:04
    חצקל
  1. …דיי דיי לוין..היו לכם הרבה שנים.לרסק הזבלים האלה.שונאי ישראל.מהתקשורת.ובתי המשפט.זהו.תמשיכו לצעוק וליילל..אתם אשמים..