השופט נזף במשטרה: אז מה אם הנערות התפללו ליד הר הבית?

שופט השלום ביאלין נזף במשטרה: מדינת ישראל במצב חירום ואתם מביאים לבית המשפט נערות שהתפללו סמוך להר הבית? • עו"ד בן גביר: מצער שהמשטרה מתעסקת עם נערות שמתפללות סמוך להר הבית למיגור מגפת הקורנה
דוד ליבוביץ
כ"ז אדר התש"פ / 23.03.2020 16:44

שופט בית משפט השלום אליעזר ביאלין נזף במשטרה על שהביאה לבית המשפט 5 נערות בגילאי 12-15 שהתפללו סמוך להר הבית, וביקשה את הרחקתן מהעיר העתיקה למשך מאה ושמונים ימים.

הנערות עוכבו לחקירה בסוף השבוע שעבר ויום למחרת הוזמנו לבית המשפט. עורך דינן איתמר בן גביר טען בפני השופט כי המדובר בחוסר אחריות של המשטרה, כי בימים שבהם המדינה נמצאת במצב חירום לא נכון היה לזמן את הבנות לבית המשפט.

בהחלטה  חריגה ויוצאת דופן נזף השופט ביאלין במשטרה וקבע בין היתר :”אכן תמוה בעיני שבקשה מסוג זה הוגשה לבית המשפט נוכח מצב החירום עליו הוכרז וסוג העניינים בהם ניתן לקיים דיונים בבית המשפט זה בימים אלה.

“לנוכח האמור היה מצופה מהיחידה החוקרת כי תשקול את חיוניות הגשת הבקשה זו לנוכח מצב החירום בו מצויה המדינה והעניינים המצומצמים הנידונים בבית המשפט לנוכח המצב”.

גם לגופם של דברים קיבל השופט ביאלין את עמדת עורך הדין איתמר בן גביר וקבע שיש לשחרר 4 מתוך חמשת המשיבות ללא כל תנאי תוך שהוא קובע כי:” אינני סבור שמעשיהן של כלל המשיבות מצדיקת להעתר לבקשה”.

השופט גם הזכיר כי אין איסור לרוב הצעירות להגיע להר הבית, וקיבל את  טענת עורך דינן של הבנות כי נוכח מספרם הדל של האנשים שנמצאים בהר הבית אין גם חשש להתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור.

בסופו של יום באשר לשתי צעירות שהפרו צו של מפקד מחוז ירושלים קבע השופט כי באשר לאחת מהן הוא  מקבל טענות ההגנה כי היא לא קיבלה את הצו ולכן לא נחשבת כמי שהפרה והאחרונה כן הפרה צו ותורחק ממבואות הר הבית לשלושים ימים ולא  למאה ושמונים ימים כפי שביקשה המשטרה. יתר הנערות שוחררו כאמור ללא כל תנאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות