חד צדדי: גוש הימין יחרים את דיוני הכנסת במהלכם יוקמו כמה ועדות

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: מעולם לא הביאו להצבעה במליאה את הקמה של הועדה המסדרת והוועדות הנוספות ללא הסכמה • ח"כ אסף זמיר: "מה זה הבכיינות הזאת באמצע משבר כל-כך חמור?"
אריה ריבקינד
כ"ז אדר התש"פ / 23.03.2020 00:30

ראשי מפלגות גוש הימין החליטו להחרים את הדיונים וההצבעות שיתקיימו היום (שני) במליאת הכנסת, במהלכם יוקמו כמה מוועדות הכנסת.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין שינהל את הישיבה יהיה הנציג היחיד מגוש הימין.

“לאור התנהלותם החד צדדית של כחול לבן וחבריהם, מחנה הימין על כל חמישים ושמונת (58) חבריו החליט להחרים את הדיון מחר במליאה”, כתב ח”כ מיקי זוהר בטוויטר.

עוד הבהיר: “במשך כל שנות קיומה של מדינת ישראל ובכל 22 הכנסות שהוקמו בה, מאז ומעולם לא היה מצב בו מביאים להצבעה במליאה את הקמתה של הועדה המסדרת והוועדות הנוספות ללא הסכמה. אין ספק שגישה זו תוביל אותם בהמשך לכישלון דמוקרטי חרוץ”.

לפי שעה בג”ץ דחה החלטתו על ההצבעה על תפקיד יו”ר הכנסת.

ח”כ אסף זמיר מכחול-לבן הגיב: “זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שהמיעוט לא מקבל את הכרעת הרוב ונוהג בצורה כוחנית שלא מאפשרת הגעה להסכמות זולת כניעה מוחלטת לכוחנות הזו. אבל זה ניחא, להחרים את הדיון? מה זה הבכיינות הזאת באמצע משבר כל-כך חמור?”

אתמול חתמו כל חברי הכנסת של גוש הימין על מכתב התחייבות, לפיו אם מפלגת כחול לבן תדיח את יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין – לא תהיה ממשלת אחדות.

חברי הכנסת מהימין קבעו, כי אם במפלגות השמאל יקדמו חקיקה פרסונלית נגד מועמדותו של ראש הממשלה נתניהו – הם לא יציגו מועמדות במקרה של בחירות ישירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות