ביבי: מגפה הקשה מאז ימי הביניים. רוב המדינות על סף אובדן שליטה

ראש הממשלה דן בהטלת קנסות על אזרחים – על אף שהנושא לא נכלל בצו משרד הבריאות: "אם לא תהיה ברירה - נטיל קנסות או נלך להסגר מלא"
יוני גרין
כ"ו אדר התש"פ / 22.03.2020 00:25

מגפת הקורונה: ראש הממשלה העניק הערב (שבת) ראיון לחדשות 13 במהלכו התייחס למשבר הקורונה ולמשבר הפוליטי.

“אם לא תהיה ברירה – נטיל קנסות על אזרחים או נלך להסגר מלא”. מדובר בהטלת קנסות על יציאה מהבית שלא לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי – אף שצו משרד הבריאות לא אוסר על יציאה גורפת מהבית.

ראש הממשלה התייחס גם לנושא הבדיקות, ולפרסומים לפיהם המעבדות פועלות בצורה חלקית בלבד. “אני לא חושב שתהיה בעיה של בדיקות, מעריך שנעלה לעשרת אלפים בדיקות ביום השבוע – וזה יציב אותנו בראש טבלת הבדיקות העולמית”, אמר.

הוא ציין כי “גם סין לא בדקה מיליארד בני אדם. אם אתה חולה ובדקת ומצאו שאתה חולה, תישאר בבית – הבדיקה לא תרפא אותך. אנשים עם תסמינים, בין אם הם נבדקים או לא, צריכים להישאר בבית. אנחנו יכולים לדבר עוד על נושא הבדיקות, אבל זה לא מה שיעזור לנו”.

נתניהו הדגיש: “אנחנו במגפה הקשה ביותר שראינו מאז ימי הביניים. רוב המדינות נמצאות על סף אובדן שליטה, גם מדינות מתקדמות כמו גרמניה, צרפת – ועוד מעט גם ארצות הברית. יש כרגע מדינות שיש בהם מחסורים כבירים, ואנחנו יחסית במצב טוב”.

ראש הממשלה התייחס גם לאספקט הכלכלי של המשבר, שהביא כבר לאובדן עבודה של עשרות אלפי ישראלים. “אנחנו לא ניתן לאנשים לקרוס, אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה מושכלת”, אמר. “אני מניח שיהיו הקלות לבעלי עסקים, אבל צריך להבין דבר אחד: המדינה יכולה לכלות 130 מיליארד דולר של רזרבות, ונקווה שלא להגיע לשם. אבל בשביל להעניק הקלות צריך ממשלה שתעביר תקציב”.

על המאמצים להקים ממשלה אמר: “בני גנץ אמר – ישראל לפני הכל, זה לא לפיד לפני הכל. לפיד רוצה לפיד לפני הכל. האחריות היא על כולנו. אם בני גנץ רוצה להיות אחראי הוא צריך להיכנס תחת האלונקה. הוא צריך להחליט – אבל שגם יאיר לפיד יכנס, גם עמיר פרץ יכנסו. שיכנסו כולם – חוץ מהרשימה המשותפת. חד משמעית”.

“הצעתי להם לשים את המשקעים מאחור, אנחנו מול משבר של האנושות. זה יסחף את כולנו. אני מנווט את הטיטאניק, אני מנווט את זה בצורה המיטבית אבל לא מבטיח שנצליח.

“בירכתיים יש 90% מהאזרחים שרוצים ממשלת אחדות ואומרים שיש לעזור לרב החובל, אבל קומץ קטן מנסה לסלק את הקברניט מהסיפון ולשים את הידיים הלא כל כך מנוסות על ההגה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות