“אתם מטומטמים”: תקנות חירום? אלפי חילונים יצאו בשבת לבלות

אלפי בני אדם יצאו בשבת לפארקים ולטיילת בת"א - חרף ההנחיות להימנע מיציאות • מנכ"ל משרד הבריאות: "מקבלים דיווחים על כך שמזג האוויר היפה הוציא אנשים לרחובות. זו סכנה גדולה" • עד כה המשטרה ביקרה בהפתעה אצל 12,000 מחויבי בידוד • סגרה 18 בתי עסק באמצעות צווים
חיים טוויל
כ"ה אדר התש"פ / 21.03.2020 19:33

חרף ההנחיות הברורות כי אין לצאת מהבתים מלבד לצרכים חיוניים ומקרי חירום: אלפים יצאו היום (שבת) לבלות בפארק הירקון ובטיילת תל אביב, כמו גם בפארקים ברמת גן.

במשרד הבריאות הגיבו בזעם לתיעודים שפורסמו ב-N12 בהן נראים הישראלים מבלים בעיר תל אביב והדגישו כי אם הציבור לא יענה להנחיות לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים.

במשטרה אומרים, בעקבות התיעודים, כי ברוב רחבי הארץ הציבור התנהג לפי ההנחיות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יקיים הערב הערכת מצב עם מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כדי לדון כיצד לחדד את ההנחיות לציבור שיבהירו כי נאסרה היציאה ההמונית לפארקים.

 

בר סימן טוב כתב בחשבון הטוויטר שלו: “אנחנו מקבלים דיווחים על כך שמזג האוויר היפה הוציא אנשים לרחובות. זו סכנה גדולה שתבטל את האפקטיביות של כל המאמצים שלנו. בבקשה תחזרו הביתה. זו הדרך היחידה לשלוט על התחלואה”.

בר סימן טוב הדגיש: “אל תצאו מהבית. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית. אני מבקש מהציבור להשאר בבית, מי שיצא – נא לחזור הביתה”.

מהמשטרה נמסר כי במהלך השבת עסקו שוטרי משטרת ישראל גם בפעילות אכיפה והסברה, ביקרו בבתי עסק ובבתי מבודדים וכן הורו על פיזור קהל באזורי הפארקים, חופי הים וכיו״ב.

 

במהלך סוף השבוע הנוכחי החלו השוטרים גם ברישום דו״חות בעת הפרות חריגות בניגוד לצו, כשעד אתמול בצהריים נרשמו 17 דו״חות. בנוסף, עד כה נפתחו 117 תיקים פליליים הקשורים להפרות הבידוד, וכן נפתחו 18 חקירות נוספות בגין מקרים שונים של הפצת ‘פייק ניוז’.

מדי יום מבקרים השוטרים אלפי מחויבי בידוד בכדי לוודא כי הם נשמעים להנחיות, כשעד כה בוקרו כ-12,000 מחויבי בידוד ברחבי הארץ.

בימים האחרונים ביקרו שוטרים בכל רחבי הארץ גם באלפי בתי עסק שונים, כשרובם המוחלט קיימו והקפידו על ההנחיות במלואן. נוסף למאמצי הסברה משמעותיים המתבצעים בשטח, המשטרה סגרה עד כה 18 בתי עסק באמצעות צווים בגין הפרת ההנחיות באופן בוטה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיקר שלחו פקחים לבתי הכנסת
    21/03/2020 23:47
    א.ב.
  1. פשוט בושה!
    גם בליל שבת וגם ביום שבת הגיעו פקחים ושוטרים עם טבלאט כדי לתת דו”ח אל בית.הכנסת ברמת גן בו התפללתי.
    ב”ה שמרנו על הכלליםנשל מנין 10 בלבד.
    מעניין עם ראש העיר שלח פקחים גם לפארקים???

  2. מדוע ראש העיר שלח פקחים רק לבית הגנסת
    21/03/2020 23:50
    אלי
  3. פשוט בושה!
    גם בליל שבת וגם ביום שבת הגיעו פקחים ושוטרים עם טבלאט כדי לתת דו”ח אל בית.הכנסת ברמת גן בו התפללתי.
    ב”ה שמרנו על הכלליםנשל מנין 10 בלבד.
    מעניין עם ראש העיר שלח פקחים גם לפארקים???

  4. תירוץ נפלא לא מקבלים לחץ לא תורה ולא יראת שמים כך נראה החיים
    22/03/2020 06:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אין טענות על כאלה אנשים שלא מקבלים שום דבר הרי גם החיים שלהם לא חשוב להם